خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:

تهران برای نابینایان استاندارد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۷۱

«مشکلی که وجود دارد این است شهر فاقد استانداردهای لازم برای نابینایان است / به صورت پایلوت در مدارس مخصوص نابینایان بوستان گل ایجاد کنیم.»

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به نبود استانداردهای لازم در شهر برای نابینایان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ احمد دنیامالی امروز در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در یکی از بوستان‌های عمومی شهر تهران» گفت: مشکلی که وجود دارد این است شهر فاقد استانداردهای لازم برای نابینایان است.

وی افزود: اینکه بخواهیم یک بوستان ویژه نابینایان داشته باشیم نباید این تصور شود که قرار است ۵۰ هکتار برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: وقتی یک بوستان ویژه برای نابینایان در نظر گرفته شود و شبکه‌های دسترسی به آن نیز طراحی و همچنین تمام استاندارد‌ها در بوستان رعایت شود نابینایان به راحتی می‌توانند با عصا در آن راه بروند.

حجت الاسلام ناصحی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به مدارس مخصوص نابینایان گفت: اگر بتوانیم به صورت پایلوت در این مدارس بوستان گل ایجاد کنیم، در صورتی که این کار نتیجه بدهد یک پارک اختصاصی بزرگ برای نابینایان می‌توان ایجاد کرد.

حکیمی‌پور رئیس کمیته میراثفرهنگی شورای شهر گفت: اگر یک بوستان ویژه برای نابینایان در نظر گرفته شود ممکن است برخی ازآن‌ها برای حضور در آنجا سفر درون شهری داشته باشند پس بهتر است در همه بوستان‌ها این موضوع دیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز