خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد:

تصویب ۱۰ میلیارد تومان برای خانه دار شدن کارکنان شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۴۷۹

ین بودجه به صورت وام های با بهره کم با اولویت کسانی که صاحب خانه نیستند در اختیار کارکنان شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر تهران برای خانه دار شدن کارکنان شهرداری تهران بودجه مشخصی را تصویب کرده است؛ گفت: شورای اسلامی شهر تهران در بودجه سال ۹۳ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای دادن وام به کارکنانی که صاحب خانه نیستند تصویب کرده است.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا دبیر در بازدید از منطقه ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: ‌ این بودجه به صورت وام های با بهره کم با اولویت کسانی که صاحب خانه نیستند در اختیار کارکنان شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. همچنین بر اساس این مصوبه؛ مقرر شده به همین میزان از سوی بانک به کارکنان شهرداری تهران وام پرداخت شود.

وی با اشاره به اهمیت تکریم کارکنان شهرداری افزود: دستورالعمل چگونگی پرداخت این بودجه که حتما باید در سال جاری عملیاتی شود در حال تدوین است.

در این بازدید علیرضا دبیر؛ علی صابری و مجتبی شاکری سه عضو شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۱ از سرای محله شهرک دریا؛ پل غیرهمسطح تقاطع بزرگراه فتح - بلوار ایران خودرو؛ کانال زیرگذر تقاطع چیتگر و بزرگراه فتح؛ بوستان طبیعت؛ تملک املاک پل کاروانسرای سنگی؛ پارک قوری چای؛ سرای محله غزالی؛ زیرگذر تقاطع بلوار ایران خودرو و بزرگراه شهید لشکری؛ سوله ورزشی شهرک دانشگاه؛ فضای سبز بزرگراه آزادگان؛ بوستان و تفرجگاه لتمان و … بازدید کردند.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه؛ در نشستی که پس از بازدید از پروژه ها با سلیمی شهردار منطقه ۲۱ و معاونین برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت برنامه ۵ ساله برای شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پروژه های مناطق باید دقیقا بر اساس برنامه پنج ساله انجام شوند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال توسعه فضای سبز باید بر اساس سرانه تعیین شده در فضای سبز منطقه انجام شود. این موضوع در بحثورزشی؛ عمرانی و … هم باید رعایت شود.

دبیر در ادامه بر اهیمت ارتقا جایگاه معاونت برنامه ریزی منطقه تاکید کرد و بیان داشت: ‌ همه مدیران و معاونین منطقه ۲۱ باید بر اساس برنامه عمل کنند. کارشناسان و حسابرسان شورا نیز با دقت عملکرد مناطق را بررسی می کنند و حتی بر ماهیت پروژه ها هم نظارت خواهند داشت.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران؛ ‌ معاونت برنامه ریزی به عنوان اتاق فکر منطقه باید حرکتی رو به جلو در مسیر برنامه ۵ ساله داشته باشد. دبیر در این باره توضیح داد: ‌ اتاق پایش هم برای برطرف کردن ایرادات و پایش برنامه ۵ ساله طراحی شده است. این اتاق با رفع مشکلات برنامه دوم؛ راه را برای تدوین بومی برنامه سوم و با مطابقت بیشتر با نیازها و اولویت های منطقه باز خواهد کرد.

یکی دیگر از موارد مورد تاکید رییس کمیسیون برنامه و بودجه؛ استفاده از بخش خصوصی در مناقصات بود. وی در این خصوص بیان داشت: ‌ به کار گیری توان بخش خصوصی سرعت توسعه و پیشرفت شهر تهران را افزایش خواهد داد.

رعایت معماری اسلامی ایرانی یکی از موضوعاتی بود که دبیر بر اهمیت آن تاکید کرد و اظهار داشت: ‌ شهرداری باید در احداثساختمان های خودش؛ مثل سرای محلات و ورزشگاه ها و ساختمانهای اداری معماری ایرانی - اسلامی را رعایت کند تا این موضوع در بین شهروندان نیز نهادینه شود.

وی اضافه کرد: ‌ به این منظور در بودجه سال ۹۳ یک درصد از اعتبارات کل بودجه را به این موضوع اختصاص دادیم.

در ادامه این نشست مجتبی شاکری از شهرداری منطقه ۲۱ خواست مساجد را در جوار مدارس و سرای محلات احداثکنند. وی با اشاره به نشستی که اعضای شورا با مقام معظم رهبری داشتند گفت: حضرت آقا روی دو نکته متمرکز شدند؛ اینکه باید سیما و منظر شهری مان دینی اعتقادی و انقلابی باشد و نکته دوم رفتار بر اساس اعتقادات بود. در این خصوص بهتر است سرای محلات در جوار مساجد احداثشوند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین بازدید دقیقی از دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ داشتند. در این بازدید علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا؛ در خصوص شرایط آب دریاچه؛ نگهداری و حفاظت از درختان پارک چیتگر؛ دسترسی شهروندان به وسایل حمل و نقل عمومی و … نکاتی را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه اعضای شورای شهر از مسیل کن؛ زورخانه دهکده المپیک؛ سوله ورزشی و سرای محله امید دژبان؛ بوستان نگین و … در منطقه ۲۲ بازدید کردند. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در بازدید از پروژه مسیل کن از شهرداری منطقه ۲۲ خواست پارکینگ این مجموعه را با مشارکت بخش خصوصی احداثکنند.

علیرضا دبیر همچنین تذکراتی را در خصوص تعیین تکلیف بهره بردار زورخانه دهکده المپیک بیان داشت و گفت: ‌ این زورخانه به عنوان تنها زورخانه منطقه ۲۲ به فضای سبز مناسبی نیاز دارد و باید هر چه سریعتر تکلیف بهره بردار این مجموعه مشخص شود. درگیر بودن بهره بردار در مرحله ساخت؛ باعثاحداثبدون ایراد پروژه ها می شود.

وی در ادامه در نشستی که با قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲ و معاونین برگزار شد، تصریح کرد: ‌ برآوردهای اعتبار پروژه ها باید دقیق باشد. در بازدید دوم کمیسیون برنامه و بودجه از مناطق در شهریور و مهرماه؛ نیازهای منطقه را در چهارچوب برنامه ۵ ساله پیشنهاد دهید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین بر اهمیت برنامه ریزی تاکید کرد و گفت: ‌ تقویت رویکرد برنامه ریزی باعثبهره وری بیشتر و توسعه شهر خواهد شد.

علی صابری عضو این کمیسیون نیز با اشاره به اهمیت اجرای مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: ‌ یکپارچگی باید در داخل شهرداری وجود داشته باشد تا در مدیریت شهری در بالاترین سطوح به وجود بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز