خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور پس از جلسه شورای عالی مدیریت بحران کشور:

۱۲ شهر بزرگ مشکل کمبود آب دارند / استاندار تهران مسئول رسیدگی به طوفان

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۹۷

«لازم است اعتبارات کافی برای حل معضل کم آبی در حوزه های مختلف پیش بینی شود، از این رو مسئله در کمیته ۵ جانبه با حضور استانداران، وزرای مربوطه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور بررسی می‌شود.»

وزیر کشور اعلام کرد: کمیته چند جانبه‌ای به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز برای چگونگی مواجه با کمبود آب در شهرها و حوزه کشاورزی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی وزیر کشور پس از پایان جلسه شورای عالی مدیریت بحران به جمع خبرنگاران آمد و هدف از برگزاری این جلسه را بازنگری عملکرد ستاد مدیریت بحران اعلام کرد وگفت: امسال با خشکسالی، یخ زدگی، سرما، سیل های متعدد مواجه بودیم و لازم بود این جلسه برای تصمیم گیری برگزار شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ شهر بزرگ کشور با مشکل مصرف آب مواجه هستند به مشکلات کشاورزان با خشکسالی اشاره و تاکید کرد: لازم است اعتبارات کافی برای حل معضل کم آبی در حوزه های مختلف پیش بینی شود، از این رو مسئله در کمیته ۵ جانبه با حضور استانداران، وزرای مربوطه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور بررسی می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این کمیته در دو هفته آینده باید نقطه نظرات خود را درباره موضوع مطرح شده تهیه و به وزارت کشور ارسال کند گفت: پس از اعلام نظر این کمیته در خصوص تامین اعتبارات در دولت تصمیم گیری می‌شود.

وی درباره سهل انگاری سازمان هواشناسی در اعلام طوفان اخیر گفت: در این باره هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و استانداری تهران مامور شده است تا با برگزاری جلسات کارشناسی براساس مستندات و شواهد موجود و دعوت از کارشناسان به جمع بندی درباره این موضوع برسد و قطعا پس از اعلام نتیجه موضوع اعلام خواهد شد و تصمیم گیری می شود که آیا سهل انگاری بوده است یا خیر.

وزیر کشور همچنین خاطر نشان کرد: مجلس نیز برای بررسی طوفان اخیر تهران وارد موضوع شده است و وزارت کشور نیز بعد از دریافت اطلاعات نقطه نظر خود را اعلام می کند.

وزیر کشور همچنین درباره برآورد خسارات در سیل اخیر گلستان و مازندران گفت: برآورد سیل اخیر آماده شده است و در جلسات آتی نسبت به آن تصمیم گیری می شود. در باره کار زیربنایی نیز دستگاهها ی متولی باید اقدامات لازم راانجام دهند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز