خبرگزاری کار ایران

با درخواست رئیس شورای شهر تهران پیگری می‌شود؛

شکایت شورا به خاطر قطع ۱۴۰ درخت بیست ساله

کد خبر : ۱۶۹۵۶۶

پارکی که درختان آن بیست سال پیش در زمان شهردار بودن من کاشته شده بود امروز به راحتی در روز روشن درختان آن قطع می‌شوند.

ایلنا: رئیس کمیسیون محیط زیست شورا شهر تهران به درخواست رئیس شورای شکایت خود را برای قطع ۱۴۰ درخت بیست ساله در شمال شهر تهران به دادستان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، " محمد حقانی " در قالبی تذکری، بار دیگر از قطع ۱۴۰ درخت بیست ساله در منطقه شمال شهر تهران خبر داد و گفت: ۱۴۰ درخت بیست ساله را در عرض چند ساعت با تجهیزات مدرن قطع کردند.

وی ادامه داد: این کار با حکم قضائی صورت گرفته است اما حکم قضائی برای تخریب ساختمانی صادر شده که اصلا وجود خارجی ندارد و به جای آن این درختان که اموال عمومی هستند قلع و قمع شدند.

به گفته رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مامورین منطقه نیز به دلیل اعتراض به این حکم دستگیر شده‌اند.

حقانی در ادامه گفت: در کنار این قلع و قمع‌ها، پارک دیگری به نام نسیم وجود دارد که نگران هستیم درختان این پارک نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار شوند. پارکی که درختان آن بیست سال پیش در زمان شهردار بودن من کاشته شده بود امروز به راحتی در روز روشن درختان آن قطع می‌شوند.

وی به درخواست رئیس شورای شهر تهران تذکر خود را به صورت کتبی تقدیم شورای شهر و قوه قضائیه کرد.

همچنین در جلسه امروز عبدالحسین مختاباد به حادثه مرگ دو گارگر در خیابان دبیاجی جنوبی اشاره کرد گفت: در این حادثه تلخ که در منطقه ۳ شهرداری رخ داده است دو کارگز حان باخته و نفر سوم نیز شرایط خوبی ندارد.

وی ادامه داد مشکل تاورهایی است که زمان احداثساختمان‌ها ساخته می‌شود. دستگاههایی که ۴۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است. نگرانی من از این است که این تاور‌های روزی منجر به مرگ شهروندان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز