خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران:

۱/۵ میلیون نفر از تهرانی‌ها در ساختمان‌های فرسوده زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۳۷

«شهر تهران ۹۳ هزار پلاک دارد که ۲۰۶ هزار پلاک آن فرسوده است. / دولت و شهرداری موظفند ده درصد از بافتهای فرسوده را نوسازی کنند.»

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه ۲۲درصد از مجموع پلاکهای شهر تهران فرسوده‌اند اظهار کرد: ۵ درصد از مساحت شهر تهران دارای بافت فرسوده است که ۱/۵ میلیون نفر از جمعیت شهر را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبادالله فتح الهی درنخستین نشست خبری خود به عنوان رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه براساس اطلاعات طرح جامع تهران ۶۴ هزار هکتار مساحت دارد که ۳هزار و ۲۶۸ هکتار آن بافت فرسوده است اظهار کرد: در و اقع در مجموع ۵درصد از مساحت شهر تهران بافت فرسوده دارد که ۱/۵ میلیون نفر از جمعیت موجود را در خود جای داده است که این تعداد سه برابر بیش از بافتهای غیر فرسوده است.

وی با بیان اینکه شهر تهران ۹۳ هزار پلاک دارد که ۲۰۶ هزار پلاک آن فرسوده است اظهار کرد: در واقع ۲۲درصد از پلاکهای شهر تهران فرسوده است و طبق قوانین مصوب دولت و شهرداری موظفند ده درصد از بافتهای فرسوده را نوسازی کنند.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه از سال ۸۲ تاکنون دریافت عوارض نوسازی از بافتهای فرسوده صفر شده است افزود: جرایمی را که مربوط به دیرکرد عوارض بود بخشوده شد که این موجب تسریع در بهسازی بافتهای فرسوده شد که درمناطق ۱۷،۱۵، ۱۳،۲۰، ۹ و ۱۰ است.

وی همچنین در باره تجمیع پلاکهای فرسوده اعلام کرد: تجمیع پلاکهای بافتهای فرسوده ۲درصد در سال ۹۲ به ۸۲ درصد افزایش یافته است همچنین در سال ۹۲ از مجموع ۳۶ هزار و ۳۶۱ مجوز صدور پروانه ۸ هزار و ۹۲۵ پلاک برای بافتهای فرسوده بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح عدم دریافت عوارض نوسازی در بافتهای فرسوده تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان شهرداری به شهروندان تخفیف داده است اعلام کرد: در سال ۹۳ سازمان نوسازی ستاد ی با عنوان هماهنگی نوسازی و احیای بافتهای تاریخی شهر تهران تشکیل شد که با رویکرد مثبت وزارت مسکن قرار است یک نماینده از این و زارت خانه در این ستاد حضور داشته باشد.

وی همچنین در باره ارائه تسهیلات وام برای نوسازی بافتهای فرسوده گفت قرار است امسال ۵۰هزار واحد وام ویژه نوسازی بافتهای فرسوده داشته باشیم که در حال رایزنی برای این مهم هستیم البته ناگفته نماند شهر تهران به دلیل موقعیت خاصی که دارد باید نرخ و‌ام آن بیش از سایر شهر‌ها باشد.

به گفته فتح اللهی مشکلات بافتهای فرسوده شهر تهران در مناطق تاریخی حاد‌تر است و باید از توجه بیشتری به آن صورت گیرد. برای نمونه منطقه اودلاجان یکی از این موارد است انتظارات مردمی که در این بافت تاریخی هستند بیشتر است روزانه ۲ میلیون نفر در بافتهای تاریخی شهر تردد می‌کنند اما شب‌ها تنها ۱۸۰ نفر در آن سکونت دارند.

رئیس سازمان نوسازی با تاکید براینکه این سازمان با ایجاد ۵۶ دفتر تسهیل‌گری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به دنبال نوسازی بافتهای فرسوده بامشارکت مردم است تصریح کرد: سازمان بیش از آنکه به دنبال اجرا باشد می‌خواهد سیاستگذار باشد با این حال طرح‌هایی از سال‌های گذشته در دست اجرا دارد که براین اساس ۲ میلیون متر مربع طرح نوسازی در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون ۹ هزار و احد آن را تکمیل کرده است.

وی همچنین از اجرای تفاهم نامه‌ای با تمامی معاونتهای شهرداری تهران به منظور تامین بودجه برای زیر ساختهای نوسازی در شهر تهران خبر داد و گفت: تفاهم نامه دیگری با سازمان نظام مهندسی به منظور کنترل مضاعف کیفیت نوسازی بافتهای فرسوده منعقدشده است.

وی همچنین در باره کرایه تاخیر در اتمام طرح‌های نوسازی منطقه ۱۵ از جمله اتابک گفت: در این منطقه چندین پروژه در حال انجام است که برخی از آن‌ها با سرعت روبه اتمام است وبرخی دیگر نیز سرعت خوبی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز