خبرگزاری کار ایران

توضیحات معاون شهردار درباره واژگونی اتوبوس:

مشکل از نقص فنی اسکانیاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۵۲

«سرعت اتوبوس ۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است و نباید با این سرعت این حادثه با این تعداد فوتی و مجروح بر جای بگذارد. / علاوه بر سرعت نامطمئن مشکل اصلی ساختار اتوبوسی اسکانیا است»

معاون شهردار تهارن که به منظور ارائه توضیح درباره حادثه روز گذشته در بزرگراه آزادگان و مرگ هفت نفر از مسافران بر اثر واژگونی اتوبوس در صحن علنی شورای شهر حاضر شده بود، بفت: با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت نباید تصادفی به این شکل و با این فاجعه رخ دهد.

برای روشن سازی موضوع به اشکالات بدنه‌ای وفنی اتوبوس اسکانیا اشاره کرد و گفت: کار‌شناسان باید نظر بدهند اما مشکلات این اتوبوس بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در گزارش حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد گفت: در زمان تصادف ۲۴ نفر برای درمان تحویل اروژانس داده شد اما در‌‌نهایت ۱۹ نفر بستری شدند و تا ساعت ۹ صبح امروز نیز ۱۲ نفر بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه روند درمان این افراد تا آخرین مرحله توسط شرکت شهر سالم ادامه می‌یابد گفت: ۸ نفر فوتی این حادثه داشته که هنوز موفق به شناسایی یک نفر نشده‌ایم.

وی به تشریح زمان حرکت اتوبوس از ایستگاه مترو چیتگر تا خیابان شریعتی پرداخت و گفت: اتوبوس ساعت ۸ و ۴۶ دقیقه از ایستگاه مترو حرکت کرد و تمامی مسافران برروی صندلی نشسته بودند و در ساعت ۹ و۱دقیقه و ۵۷ ثانیه آخرین ایستگاه را که ایستگاه بانک مسکن بود ترک می‌کند وپس از طی مسافت ۱۳۰۰ متر از خروجی آزادگان شمال به سمت شهید حکیم شرق حرکت می‌کند.

وی ادامه داد براساس گفته راننده که در بازداشتگاه به سر می‌برد یک خودرو سواری با تغییر ناگهانی موجود شده راننده اقدام به مانور برای عبو ر از این خودرو بزند اما به دلیل عدم کنترل و برخورد با گاردیل این حادثه رخ داده است.

معاون شهردار با بیان اینکه براساس نظر کار‌شناسان پلیس راهنمایی رانندگی سرعت اتوبوس تنها نامطمئن بوده است گفت: سرعت اتوبوس ۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است و نباید با این سرعت این حادثه با این تعداد فوتی و مجروح بر جای بگذارد چرا که اتوبوس پس از برخورد با گاردیل با جدول برخورد و به شانه چپ سمت راننده خورد و چند متر در فضای سبز پشت لوپ سر خورد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شدت تصادف به حدی نبود که این فاجعه رخ دهد اعلام کرد: علاوه بر سرعت نامطمئن مشکل اصلی ساختار اتوبوسی اسکانیا است اگر چه ما موظف هستیم هر روز اتوبوسهای مربوطه را رصد کنیم.

او با تاکید برا ینکه در این زمینه گذشت نمی‌کنیم چرا که گذشت ما ضایع کردن حق مردم است از برخورد جدی با فرد راننده و شرکت متخلف خبر داد و گفت: راننده فردی که باسابقه و متخلف راهنمایی و رانندگی باشد نبود اما گاهی رفتار‌های پر خطر سایر رانندگان حوادثی را از این قبیل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۰دستگاه اتوبوس اسکانیا از وزارت کشور طی سالهای ۸۶ تا ابتدای سال ۹۰به شهرداری تهران وا گذار شده است تصریح کرد: راننده مالک اتوبوس نیست و اتوبوس در مالکیت شرکت است. این اتوبوس ۴۵ صندلی نشسته دارد و ظرفیت ایستادن ۲۸ نفر در آن تعبیه شده است موتو رآن متعلق به شرکت اسکانیا اما بدنه آن توسط کارخانه عقاب افشان در سمنان تولید می‌شود.

وی اعلام کرد. باید کار‌شناسان دقیقا بررسی کنند که علت حادثه چه بوده است گفت: ما مکررا شاهد ترک خوردن شیشه جلوی اتوبوس و یا اطراف اتوبوس بودیم جانمایی نامناسب استقرار باطری‌ها و ضعف در وضعیت اتوبوس از دیگر مشکلات این اتوبوس است خدا راشکر می‌کنیم که در زمان حادثه باطری به بیرون از اتوبوس پرتاب شده است و آتش سوزی رخ نداده است.

وی گفت: به دلیل جدا شدن شیشه اتوبوس مسافران به بیرون پرتاب و در زیر اتوبوس گرفتار شدند. اتوبوس به دره پرتاب نشده بلکه در حاشیه راه با یک شانه چند متری متوقف شده است نکته اصلی بیشتر مسافران دچار بریدگی شدند و آنهم به علت این است که شیشه‌ها در این نوع حوا دثبا ید ریز شوند اما این اتوبوس اینگونه نبوده است.

وی با نشان دادن تکه آلومینیومی کوچک گفت: شیشه‌های اتوبوس با این تکه‌ها به بدنه اتوبوس متصل شده بودند و دور آن‌ها را نوار نگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت و احد دو نامه به مدیران شرکت عقاب افشان به مدیریت عبدلله اکبری راد در سالهای گذشته ارسال کرده است گفت: در این مکاتبات از وضعیت مونتاژ شیشه‌ها و نبود استحکام اتاقهای اتوبوس و سایر موارد انتقاداتی صورت گرفته است

وی با بیان اینکه نمی‌شود علت مشکلات شیشه خدمات رسانی اتوبوس را تعطیل کنیم گفت: ۳ هزار اتوبوس گاز سوز داریم که باید طبق هیدرو استاتیک شود تا مانع از انفجا رمخزن آن‌ها شویم متاسفانه هر چقدر پیگیری کردیم شرکتی که بتواند این تست را انجام دهد وجود ندارد همچنین ۲هزار دستگا ه اتوبوس داریم که بیش از ۱۰سال کار کرده است نا‌گفته نماند که دربسیاری از اتوبوس‌ها به دلیل شکستگی در بدنه اتوبوس از پروفیل استفاده شده بود که ما با شرکت متخلف برخورد کرده‌ایم چون ایمنی مردم لحاظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز