خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبر داد: ‌

توسعه ورزش اسکواش در بوستان‌های شهر / شهروندان به آلودگی صوتی عادت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۹۰

با رفتارهای درست می توان آلودگی صوتی را کاهش داد. برای نمونه ۸۰ درصد از بوق خودور ها غیر ضروری است و ۲۰درصد باقی مانده نیز تنها به دلیل تعجیل افراد است.

ایلنا: ‌ رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از توسعه ورزش اسکواش در بوستان‌های شهر خبر داد و افزود: با مذاکرات صورت گرفته با شهرداران مناطق قرار است در بوستان‌های شهر تهران مکان این ورزش جانمایی شود. ‌

رحمت اله حافظی، با اشاره به اینکه ساختار شورای شهر تهران در دور جدید با افزایش تعداد تغییر یافت که ماحصل آن ایجاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بود، افزود: ما مطالبه گر سلامت و محیط زیست مردم هستیم و عواملی را که با سلامت شهروندان ارتباط دارد را با جدیت پیگیری می کنیم. در همین راستا از شهروندان می‌خواهیم هر گونه اطلاع ی از فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران را دارند به شورای شهر تهران مکاتبه کنند.

وی با بیان اینکه در چندماه اخیر شورای شهر تهران با جدیت تمام مساله آلودگی هوا را پیگیری کرده است، تصریح کرد: این موضوع مطالبه به حقی است و الویت اصلی شورای شهر محسوب می شود. آلودگی هوا جای هیچ چانه زنی ندارد چراکه امروز همه می دانیم که آلودگی هوا سرطان زاست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید منابعی که موجب آلودگی هوا می شود را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کرد، اعلام کرد: کارخانجات آلاینده، موتور خودروهای فاقد استاندارد و موتورسیکلت ها در کنار سوخت غیراستاندارد موجب آلودگی هوا می شود.

حافظی با بیان اینکه دنبال مقصر نیستم و تنها عوامل و منابع آلودگی هوا باید شناسایی شود، گفت: موتورسیکلت با استاندارد یورو ۲، معادل ۸ خودرو آلودگی تولید می کند. در این شرایط به دلیل وجود محدوده طرح ترافیک موتورسیکلت جایگزین خودرو افراد می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد صنعت خودروساز نیز تا اول تیرماه امسال به تعهداتش نسبت ارتقای تولید خودرو عمل کند، اظهار کرد: از دولت انتظار داریم با تمام توان پیگیر این مساله باشد، سلامت مردم شوخی نیست و نمی توان با آن معامله کرد چراکه غیر قابل جبران است. همچنین خودروساز باید بداند که دیگر فرش قرمزی که سال ها برایش پهن بود، دیگر وجود ندارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران همچنین به توقف فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران اشاره کرد و افزود: با تلاش شورای شهر تهران کارخانه چدن سازی ایرفو که در کنار واحدهای مسکونی بود متوقف شد. این کارخانه در مجاورت ۷ مرکز آموزشی فعالیت خطرناکی داشت اما خوشبختانه با همکاری به سرانجام رسید البته امسال نیز به دلیل شدت آلایندگی کارخانه نباتی پارس قو، توقف فعالیت آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمی پذیریم سلامت ۴۰ هزار شهروند تهران و حتی ۸ میلیون نفر به دلیل منافع عده ای خاص در خطر باشد، تصریح کرد: بدون شک در توقف فعالیت این کارخانه کارگران آن مد نظر قرار خواهد گرفت.

حافظی درباره آلودگی صوتی نیز، با بیان اینکه آلودگی صوت همانند آلودگی هوا به چشم نمی‌آید و با وزش باد نیز حل شدنی نیست، گفت: متاسفانه آلودگی صوتی مسئله ای است که شهروندان تهرانی به آن عادت کرده اند در حالی که تاثیرات روانی این آلودگی بسیار زیاد است و موجب شده علاوه بر پایین آمدن آستانه تحمل در افراد، آنها پرخاشگر نیز شوند و اثرات نامطلوبی در روابط افراد در محیط کار و حتی منزل بگذارد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی صوتی با هزینه بسیار کمتری قابل حل است، تصریح کرد: با رفتارهای درست می توان آلودگی صوتی را کاهش داد. برای نمونه ۸۰ درصد از بوق خودور ها غیر ضروری است و ۲۰درصد باقی مانده نیز تنها به دلیل تعجیل افراد است.

حافظی با بیان اینکه می توان با نصب برچسب بر روی تاکسی ها با عنوان «لطفا بوق نزنید» فرهنگ سازی کرد، گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ بودجه قابل قبولی را برای فرهنگ سازی با محوریت رسانه ملی دیده شده است خوشبین هستم که با فرهنگ سازی می توان بسیاری از مشکلات را از جمله آلودگی صوتی حل کرد.

وی با بیان اینکه مسئله ورزش در دستور کار کمیسیون سلامت قرار گرفته است، اعلام کرد: ما در شورای شهر به ورزش همگانی توجه ویژه داریم در همین راستا با مناطق شهرداری تهران وارد مذاکره شدیم تا پیاده روی خانوادگی را در دستور کار خود قرار دهند.

حافظی با بیان اینکه توسعه دوچرخه سورای در شهر تهران در دستور کمیسیون قرار دارد، گفت: مقدمات این کار انجام شده است اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم اجرای طرح دوچرخه سورای با نواقصی همراه است با فدراسیون دوچرخه سورای مذاکراتی صورت گرفته و به زودی با مسئولان شهری نیز برای رفع این نواقص جلسه خواهیم داشت.

وی همچنین از توسعه ورزش اسکواش در بوستان‌های شهر خبر داد و افزود: این ورزش مفرح به دلیل هزینه بالایی که دارد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد اما با مذاکرات صورت گرفته با شهرداران مناطق قرار است در بوستان‌های شهر تهران مکان این ورزش جانمایی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر با بیان اینکه در بحثتغذیه شهروندان نیز ورود جدی داشته ایم، گفت: متاسفانه در این زمینه مشکلاتی را احساس می کنیم و به دنبال آن هستیم تا با پایش درست محصولات غذایی این مشکل را حل وفصل کند.

حافظی در پاسخ به درخواست شهروندی درباره فعالیت کارخانه سیمان، اظهار کرد: ‌ تیم هایی که ظرفیت بررسی فعالیت کارخانه را دارند، موضوع را بررسی خواهند کنند. شورای شهر ظرفیت قانونی برای توقف فعالیت کارخانه را در صورت اثبات آلودگی دارد. البته برنامه دیگر ما تعطیلی نیروگاه بعثت است در همین راستا مکاتباتی در اسفندماه کمیته ماده ۲۰ که جایگاه قانونی دارد انجام داده است تا در صورت تایید فعالیت آن متوقف شود.

وی صراحتا اعلام کرد: مسأله محیط زیست و سلامت مردم بسیار مهم است از این رو از شهروندان می‌خواهیم با ما همکاری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز