خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد؛

اتمام عملیات اجرایی احداثپل اصلی کن

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۶۸

پل جدید تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن با دهانه‌ای ۵۲ متری و بدون پایه در بستر رودخانه ساخته شده است و از این رو بروز آب شستگی نمی‌تواند آسیبی به این سازه حمل و نقلی وارد کند.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام عملیات اجرایی پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن خبر داد.

به گزارش ایلنا، " مازیار حسینی " افزود: متعاقب اتمام عملیات بتن ریزی عرشه پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در اسفندماه سال ۱۳۹۲، مجموعه اقدامات تکمیلی این پروژه از قبیل ایزولاسیون، اجرای روکش آسفالت، خط کشی مسیر، نصب هندریل‌ها، تیرهای روشنایی و علائم ترافیکی به اتمام رسیده و به این ترتیب بهره برداری از این پروژه راهگشای عمرانی جزو نخستین افتتاحیه‌های سال ۹۳ خواهد بود.

حسینی با یادآوری سانحه آب شستگی رودخانه کن و فروریختن پل تقاطع این مسیل با بزرگراه فتح در روز بیست و سوم آبان ماه سال ۱۳۹۱، افزود: عملیات بازسازی این سازه ترافیکی با اعمال مدیریت بحران و نیز اجرای اقداماتی که قبلا تجربه نشده بود، توام شد چراکه پل آسیب دیده باید در یک محیط پرتردد شهری و بدون استفاده از مواد انفجاری تخریب می‌شد و علاوه بر این لازم بود بستر رودخانه کن که دچار آبشستگی شدید شده بود پس از مطالعه و طراحی، مورد بهسازی و ساماندهی قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه پل آسیب دیده تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در کنار جریان ترافیک و بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای تخریب و برچیده شد، افزود: عملیات ساماندهی بستر رودخانه کن متعاقب انحراف مجدد جریان آب ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه کن تاکنون طغیان‌های زیادی را تجربه کرده است، افزود: پل جدید تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن با دهانه‌ای ۵۲ متری و بدون پایه در بستر رودخانه ساخته شده است و از این رو بروز آب شستگی نمی‌تواند آسیبی به این سازه حمل و نقلی وارد کند.

گفتنی است برای تکمیل عرشه پل اصلی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن بیش از ۷۰۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده و برای روسازی آن از حدود ۶۵۰ تن آسفالت استفاده شده است. وزن مجموع اقدامات فلزی در این سازه ترافیکی به بیش از ۸۰۰ تن می‌رسد. همچنین به منظور تحکیم بستر دیواره‌های رودخانه کن در محل اجرای این پروژه، حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز