خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف اعلام کرد؛

۳۰ وقف جدید طی نخستین روزهای سال ۹۳ در کشور به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۱۵۰

۹۰۰ متر مربع زمین در شهرستان خدابنده زنجان وقف ساخت مسجد شد، همچنین ۵۰۰ متر مربع زمین در شهرستان نوشهر وقف ساخت مرکز فرهنگی و در اراک نیز، ۲ میلیارد ریال با نیت ساخت حسینیه امامزاده محمد عابد(ع) اهدا شد.

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم نیک اندیش ایران با نیات خیرخواهانه و نوع دوستانه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، ۳۰ وقف جدید را طی روزهای آغازین سال نو به ثبت رساندند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه در ۲۲۸۶ امامزاده کشور ادامه خواهد یافت، گفت: این طرح به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز و باهدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز باستانی و خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اهداف این طرح است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به استقبال گسترده مردم از خیمه‌های معرفت افزود: در ۹۴۷ امامزاده کشور، غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی و در ۴۵۰ امامزاده خیمه‌های معرفت برپا شده است و همچنین در خیمه‌های معرفت نیز ۶ موضوع از قبیل کودک، نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه‌ای ارائه می‌گردد که در راستای فعالیت این غرفه‌ها و ارائه مشاوره به زائران و مسافران نوروزی درخصوص سنت حسنه وقف، تاکنون براساس آخرین گزارش‌ها ۳۰ وقف جدید در آغازین روزهای سال ۹۳ به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وقف‌های شاخص ثبت شده در سال جدید، گفت: ۹۰۰ متر مربع زمین در شهرستان خدابنده زنجان وقف ساخت مسجد شد، همچنین ۵۰۰ متر مربع زمین در شهرستان نوشهر وقف ساخت مرکز فرهنگی و در اراک نیز، ۲ میلیارد ریال با نیت ساخت حسینیه امامزاده محمد عابد(ع) اهدا شد.

وی ادامه داد: در شهرستان بهبهان، یک دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان وقف شد وهمچنین یک باب منزل مسکونی نیز جهت کمک به مساجد شهرستان خوی به ارزش دو میلیارد ریال وقف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز