خبرگزاری کار ایران

دو فوریت لایحه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۴۶

متاسفانه با توجه به هزینه هایی که برای این پروژه شده است اما نصب سیستم هدایت شونده روی پل صدر نمای پروژه را نامناسب کرده است بهتر است برای زیباسازی و جانمایی سیستم هدایت آبهای سطحی این پروژه چاره ایی اندایشیده شود.

ایلنا: ‌ اعضای شورای شهر تهران در آخرین جلسه خود در سال ۹۲، دو فوریت لایحه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران تصویب کردند.

به گزارش ایلنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری پنجاه و سومین جلسه خود دو فوریت لایحه «اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران» را بررسی و به تصویب رساندند.

در این جلسه که شهردار تهران نیز حضور داشت اعضای شورا مصوب کردند در صورتی که مودی مایل به پرداخت نقدی کل بدهی خود باشد از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق معادل بیست و چهار درصد(۲۴%) ازکل بدهی وی به عنوان پاداش و جایزه(خوش حسابی) محسوب خواهد شد.

همچنین در این جلسه اعضای شورا طرح دوفوریتی «اصلاحیه بودجه سال ۹۲» را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داد شد نسبت به اعمال اصلاحیه بودجه ۹۲ در رابطه با اعمال تبصره های مصوب بودجه ۹۲ و اصلاحیه های احتمالی در رابطه با اصلاحیه بودجه مربوط به کمک های حمل و نقل عمومی که بخش ۵۰ درصد آن از طریق مبادی مربوط تحقق نیافته و از اعتبارات شهرداری در رابطه با بودجه جاری و عمران وحمل و نقل انجام شده در تفریغ بودجه اعمال و مراتب حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه ۹۳ جهت تصویب به شورای شهر ارسال شود.

در آخرین جلسه شورا در سال ۹۲ محمد مهدی تندگویان به عنوان نماینده شورا جهت عضویت در کمیسیون ممیزی املاک، مهدی چمران و محمد مهدی تندگویان به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون تشخیص اراضی واملاک بلااستفاده شهری، انتخاب شدند.

همچنین محمد سالاری و مهدی چمران جهت عضویت در کمیته تشخیص وتعیین فهرست راسته ها و بورس های تجاری از سوی اعضا شورای انتخاب شدند.

محمد سالاری به عنوان نماینده شورای شهر تهران جهت نظارت بر چگونگی واگذاری امتیاز بهره برداری از دفاتر الکترونیک شهر تهران انتخاب شد.

از سوی دیگر در پنجاه و سومین جلسه شورا دوفوریت طرح «مجوز برگزاری شورا(دوره چهارم) به صورت عادی و فوق العاده در نمیه اول سال ۹۳) مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که جلسات شورا همچون سالهای گذشته در روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جلسه پایانی خود در سال ۹۲ که محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز حضور داشت نکاتی را پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به شهر و شهروندان در قالب تذکر ارائه کردند.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اولین عضوی بود که پیش از اعلام تذکراش از زحمات شهرداری تهران در راستای فضای سازی شهر تهران با توجه به ایام فاطمیه و آغاز سال جدید قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به حادثه روز گذشته در خصوص اقدام به خودکشی یکی از شهروندان و عملکرد به موقع آتش نشانی گفت: حضور به موقع و سرعت عمل آتش نشانی برای جلوگیری از اقدام خودکشی این شهروند به گونه ای سریع و ضربتی بودکه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین به افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی به خصوص مترو در ایام پایانی سال اشاره کرد و از شهردار تهران خواست در این زمینه تدابیری اتخاذ کند.

اسماعیل دوستی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به سیستم هدایت بهای سطحی پل صدر نیایش اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به هزینه هایی که برای این پروژه شده است اما نصب سیستم هدایت شونده روی پل صدر نمای پروژه را نامناسب کرده است بهتر است برای زیباسازی و جانمایی سیستم هدایت آبهای سطحی این پروژه چاره ایی اندایشیده شود.

وی همچنین به اتمام ورزشگاه شهید کاظمی واقع در منطقه ۲۰ اشاره کرد و افزود: با توجه به اتمام پروژه اما بهره برداری از آن نامشخص است گویا هزنیه نگهداری آن زیاد و شهرداری منطقه و سازمان ورزش علاقه ایی برای تحویل گرفتن آن نشان نمی دهند.

وی پیشنهاد داد: چنانچه راهی وجود دارد این پروژه در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورا همچنین از سازمان پارک‌ها برای رسیدگی و افزایش سرانه فضای سبز مناطق ۱۴ و ۱۵ قدردانی کرد.

شرکت فاضلاب توانایی اجرای هزار کیلومتر فاضلاب را در سال دارد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز به موضوع اجرای طرح فاضلاب شهر تهران و همکاری نکردن برخی مناطق برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شبکه فاضلاب شهر تهران حدود ۹ هزار کیلومتر است که از ۱۸ سال پیش تاکنون تنها ۵ هزار کیلومتر آن اجرا شده اشت.

اگر بودجه و زمینه اجرای این طرح از سوی نهادهای ذی ربط مهیا نشود باقی مانده مسیر نیز در ۱۸ سال آینده اجرا خواهد شد این در حالی است که عمر مفید شبکه فاضلاب ۳۰ سال است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا تاکید کرد: در صورتی که شرکت فاضلاب توانمند شود می تواند سالانه حدود هزار کیلومتر شبکه فاضلاب را اجرا کند اما برخی مناطق شهرداری برای صدور مجوز حفاری با این شرکت هماری لازم را ندارند.

وی از شهردار تهران خواست تا در ایام نوروز که تهران نسبت به روزهای سال خلوت تر خواهد شد مجوز حفاری به شرکت فاضلاب داده شود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که در آخرین جلسه شورا در سال ۹۲ حضور داشت در مورد برخی سوالات و موارد اشاره شده از سوی اعضا توضیحاتی را داد.

وی در مورد سیستم هدایت آبهای سطحی پل صدر نیایش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بهره برداری از این پروژه با فصل زمستان همراه بود، سیستم آب بندی اصلی پل باقی مانده است.

شهردار تهران تاکید کرد: این سیستم فعلی، موقتی است و طرح آب بندی و نورپردازی پل و مسیر با شروع فصل گرما اجرا خواهد شد.

وی در مورد ورزشگاه شهید کاظمی نیز گفت: شهرداری تهران به بحثاداره مکان های ورزشی ورود پیدا نخواهد کرد کار این ورزشگاه اخیرا تمام شده است اما آنچه روشن است سازمان ورزش نمی تواند آنها را اداره کند اداره این فضاها باید به بخش های خصوصی و ورزش کشور واگذار شود.

محمدباقر قالیباف در مورد همراهی شرکت فاضلاب در راستای صدور مجوز های حفاری نیز گفت: در ۱۵ روز باقی مانده از سال با توجه به حجم تردد شهروندان اجازه حفاری داده نمی شود در مورد ۱۵ روز فروردین ماه هم تنها اجرای برخی پروژه های بزرگ شهری عملی است ما نمی توانیم اجازه حفاری کوچه ها و معابر را برای اجرای طرح فاضلاب درایامی بدهیم که مردم در حال رفت و آمد و دید و بازدید عید هستند.

احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به ایام پایانی سال و اتمام اولین نیم سال فعالیت دوره چهارم شورا گفت: وظیفه ما به دلیل بعد نظارتی و وضع قوانین سنگین تر است.

در شش ماهی که گذشت شروع کار شورا با سختی همراه بود چرا که اعضا در همان بدو ورود با بررسی و تصویب متمم بودجه برنامه ۵ ساله دوم و بودجه سال ۹۳ مواجه شدند.

وی همچنین از تشکیل اولین کارگروه ویژه تهران در دولت خبر داد و افزود: امیداریم مشکلات شهر تهران در همکاری متقابل بین مدیریتع شهری و سایر دستگاه های اجرایی شهر حل شود و سال آینده برای شهروندان سالی با زندگی و کیفیت بالا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز