خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در شورای شهر:

تمام هزینه‌های واگن و تجهیزات مترو تهران را پرداخت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۱۱

وزارت نفت آمادگی این را دارد که در نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز کمک کند / در حال حاضر نیز آمادگی برای شماره گذاری خودروهای سواری گازوئیلی وجود دارد که این به نفع کشور است.

ایلنا: وزیر نفت با حضور در شورای شهر از واردات بنزین در سال ۹۳ خبر داد و گفت: ما هیچ محدودیتی برا ی تامین واگن‌ها و تجهیزات مورد نیاز مترو نداریم و حاضریم در قالب قرداد‌های بیع متقابل هزینه‌های آن را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " بیژن زنگنه " درجلسه علنی امروز شورای شهر تهران به عنوان سومین وزیر دولت یازدهم مهمان شورای شهر تهران بود.

وی صحبت‌های خود را در سه محور سوخت، حمل و نقل عمومی و اصلاح ناوگان اتوبوسرانی و انتظاراتش از شورا را مطرح کرد و گفت در جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم در مورد مبحثآلودگی هوا و کیفیت سوخت مسائلی مطرح شد البته تنها عامل برای الودگی هوا سوخت نیست بلکه خودرو‌های تولیدی استاندارد نیستند.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته توزیع بنزین پاک را در تهران آغاز کرد‌ه‌ایم تصریح کرد: موفق شده‌ایم سوخت گازوئیلی پاک نیز تولید کنیم و در حال حاضر نیز آمادگی برای شماره گذاری خودروهای سواری گازوئیلی وجود دارد که این به نفع کشور است.

وزیر نفت با بیان اینکه بنزین پاک برای تهران از پالایشگاه اراک تامین می‌شود اعلام کرد: بنزینی که در پتروشیمی تولید می‌شود قطعا آلاینده است. از این رو این بنزین به دلیل تراکم بالای آلایندگی در تهران توزیع نمی‌شود. برنامه دولت برای سال ۹۳ واردات بنزین است اقدامات اولیه و نامه نگاری برای این کار انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد مگر اینکه در زمان واردات مشکلاتی پیش روی ما بگذارند.

زنگنه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما ارتقای کیفیت سوخت در تهران است تاکید کرد نه تنها تهران بلکه در سایر کلان شهر‌ها نیز باید سوخت با کیفیت بالا ارائه شود.

زنگنه در بخش دوم گفته‌های خود درباره حمل و نقل عمومی نیز گفت شهرداری هر تعداد که واگن و تجهیزات مترو نیاز دارد تهیه کند و در این راه محدودیتی وجود ندارد چرا که تمام هزینه‌های آن در قالب قرارداد بیع متقابل پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع در لایحه بودجه ۹۳ دولت به مجلس پیشنهاد شده و مجلس نیز تایید کرده است تصریح کرد: وزارت نفت آمادگی این را دارد که در نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز کمک کند. همچنین با توجه به اینکه رئیس جمهور نسبت به موتور سیکلت‌ها که یکی از منابع اصلی آلایندگی است تاکید دارد از این رو دولت این امادگی را دارد که در زمینه واردات موتورسیکلیت‌های برقی و ماشین‌های هیدریدی را فراهم کند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه وانت و نیسان یکی از منابع مهم آلایندگی محسوب می‌شوند صراحتا اعلام کرد که این امادگی را داریم که این خودروها را از تهران خارج کینم و در تامین بخشی از هزینه‌ها کمک کنیم.

وی همچنین از کمک به بازپرداخت بدهی مترو برای خرید واگن اشاره کرد و گفت در این زمینه محدودیتی نداریم.

زنگنه در بخش انتظارات خود از شورای شهر خواست تا در تامین زمین برای جایگاه‌های بنزین سی ان جی و ال پی جی با وزارت نفت همکاری کند و گفت بهتر است به فکر ایجاد جایگاه‌های سوخت تک تلمبه‌ای برای بنزین در شهر باشیم تا مردم مسافت طولانی را برای تامین سوخت طی نکنند.

وی خواستار اجرای مبحث۱۹ در ساخت و ساز‌ها شد و گفت: بهتر است برای اجرای مقررات مبحث۱۹ در ساخت و ساز گام‌های موثری برداشته شود البته بخشی از این مسئله به نظام مهندسی بر می‌گردد اما خوب است که در این مسیر اقدامات لازم صورت گیرد.

زنگنه همچنین به اجرای سیستم سی اچ پی در ساختمان‌ها ی بلند مرتبه اشاره کرد وگفت این سیستم باید در ساختمانهای بالای ۱۵ واحد اعمال شود تا شاهد کاهش مصرف انرژی باشیم.

وی در پایان از مدیریت شهری خواست تا با همکاری وزارت نفت موزه علم و تکنولوژی نفت را در یکی از بوستان‌های مناطق مرکزی یا جنوبی شهر فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز