خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد؛

بهره‌برداری از پل اصلی کن در فروردین ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۸

پیشرفت فیزیکی کندروی جنوبی پل کن به مرز ۹۸ درصد رسیده و عملیات بتن ریزی درجا در این قطعه صورت گرفته است؛ در نتیجه به زودی عملیات قیرگونی و آسفالت مسیر و نیز نصب هندریل‌ها و دیگر تجهیزات ایمنی انجام خواهد شد.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران وعده داد پل اصلی کن در فروردین‌ماه پیش رو زیر بار ترافیک برود.

به گزارش ایلنا، " مازیار حسینی " ضمن بازدید از روند اجرای پروژه احداثقطعه تخریب شده پل کن، اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته بخش میانی و کندروی جنوبی پل کن بر اثر سیلابی که به دلیل تخریب پل راه آهن رخ داده بود، فرو ریخت.

وی با اشاره به تخریب بدون خطر قطعات باقی مانده از بخش میانی پل کن، گفت: این موضوع تجربه جدیدی برای شهرداری تهران محسوب می‌شود چرا که تخریب قطعات باقی مانده پل در محیط شهری و در ناحیه‌ای که امکان استفاده از مواد انفجاری وجود نداشت، بدون هیچ اشکالی انجام شد.

معاون شهردار تهران به انجام عملیات بهسازی حریم مسیل و بستر رودخانه کن اشاره کرد و گفت: اگر این اقدام انجام نمی‌شد، امکان وقوع آسیب‌های فزاینده در سالهای آتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه برای رفع موقت بخشی از مشکلات ترافیکی ناشی از تخریب پل کن، پل موقت فلزی در این مسیر احداثشد، خاطر نشان کرد ساخت و نصب این پل موقت در کمتر از ۳ ماه انجام شد و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی در ادامه به طبیعت طغیانگر رودخانه کن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع رفتار رودخانه کن غیر قابل پیش بینی است، طراحی مجدد قطعه در دست بازسازی پل کن بدون احداثپایه در داخل رودخانه انجام شد؛ به این ترتیب احتمال وقوع مجدد حادثه‌ای مشابه آنچه سال گذشته در طی سیلاب برای پل کن رخ داد، در آینده وجود نخواهد داشت.

حسینی با اشاره به احداثیک دهانه ۱۲ متری در دو سوی پل کن و یک دهانه ۵۰ متری روی رودخانه خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل شود.

وی با اشاره به تشدید ترافیک عبوری از این مسیر در آستانه سال جدید، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بهره برداری از قطعه کندروی پل کن به زودی می‌سر خواهد شد.

به گفته حسینی، پیشرفت فیزیکی کندروی جنوبی پل کن به مرز ۹۸ درصد رسیده و عملیات بتن ریزی درجا در این قطعه صورت گرفته است؛ در نتیجه به زودی عملیات قیرگونی و آسفالت مسیر و نیز نصب هندریل‌ها و دیگر تجهیزات ایمنی انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پل موقت فلزی پس از احداثکندروی جنوبی پل کن همچنان بر جا خواهد ماند افزود: بر این اساس ترافیک در مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح به زودی به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

حسینی همچنین از بازدید‌های هفتگی خود از این پروژه خبر داد و تاکید کرد با توجه به مشکلات ترافیکی موجود در این مسیر، تلاش می‌شود پل اصلی کن زود‌تر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز