خبرگزاری کار ایران

خط اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه امام علی(ع) آغاز بکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۱

استقبال شهروندان از خطوط بی‌ار تی نشان می‌دهد مردم از ترافیک بزرگراه‌ها خسته شده‌اند و راه نجات از ترافیک سنگین را در توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو می‌دانند.

ایلنا: مدیر کل ایمنی و مهند سی ترافیک معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از آغاز بکار خط ۹ بی. آر. تی بزرگراه امام علی(ع) خبر داد و گفت: از صبح شنبه این سامانه شروع به مسافرگیری کرد که در اولین روز فعالیت رسمی‌اش با استقبال زیاد شهروندان مواجه شد.

به گزارش ایلنا، " حسن آقایی " با بیان اینکه پس از یک هفته تست سرد در خط ۹ بی. ار. تی، این پروژه به عنوان بلند‌ترین خط سامانه اتوبوس‌های تندرو کشور که قابلیت اتصال شمال و جنوب شهر را فراهم ساخته صبح امروز شنبه سوم اسفند ماه مسافرگیری را آغاز کرده است، گفت: طی هفته گذشته و در روزهای افتتاح آزمایشی خط ۹ بی‌آر تی شهروندان بیشتر از مسئولان شهری برای راه اندازی این خط عجله داشتند، لذا این خط از امروز با استقبال شهروندان آغاز بکار کرده است.

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بی‌ار تی بزرگراه امام علی(ع) را نیز مانند خط ۵ مردم خودشان افتتاح کردند، گفت: استقبال شهروندان از خطوط بی‌ار تی نشان می‌دهد مردم از ترافیک بزرگراه‌ها خسته شده‌اند و راه نجات از ترافیک سنگین را در توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو می‌دانند. به طوری که در بسیاری از نظرسنجی‌های صورت گرفته درصد بسیار زیادی از شهروندان خواستار گسترش حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و خطوط بی. آر. تی هستند.

به گفته آقایی با راه اندازی خط ۹ بی‌آر تی، تعداد خطوط اتوبوسرانی تندرو به ۹ خط افزایش پیدا کرده و این به آن معناست که تا رسیدن به افق چشم انداز طرح جامع ترافیک تهران، تنها یک خط بی. آر. تی فاصله دارد.

وی تصریح کرد: پروژه احداثخط بی. آر. تی بزرگراه امام علی(ع) از یک مسیر درون شهری شمالی - جنوبی در شبکه ارتباطی محدوده شرق تهران با طولی در حدود ۳۶ کیلومتر از بزرگراه ارتش(شهرک لاله، پایانه لاله) در شمالیترین قسمت آغاز می‌شود و در ادامه از بزرگراه امام علی(ع) عبور کرده و در جنوبی‌ترین قسمت تا بزرگراه شهید کریمی(بلوار شهیددستواره، پایانه جوانمرد قصاب) ادامه می‌یابد.

مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با اشاره به احداث۵۲ ایستگاه و ۲ پایانه‌ مسیر خط ۹ بی‌آر تی از ایستگاه‌های سبلان، اکبر‌نژاد، شهید مدنی، دماوند، صفا و ابراهیمی به عنوان ۶ ایستگاه احداثی توسط سازمان مهندسی و عمران شهرداری در این پروژه یاد کرد و افزود: از مجموع ۵۲ ایستگاه، ۱۷ ایستگاه به صورت ۲ طرفه و ۳۵ ایستگاه به صورت یک طرفه است.

آقایی تصریح کرد: ۱۳ایستگاه دو طرفه و ۱۴ ایستگاه یک طرفه در بزرگراه شهید کریمی، ۱۴ ایستگاه دو طرفه و ۱۸ ایستگاه یک طرفه در بزرگراه امام علی(ع) و ۱۳ ایستگاه یک طرفه در بزرگراه ارتش در این مسیر احداثشده است.

وی تاکید کرد: حرکت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا از اهم اهداف اجرایی این پروژه است که با قابلیت جابه جایی ۳۰۰ هزار نفر در روز تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی پایتخت داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز