خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون شهردار به جذب ۶۰۰ بازنشسته انتظامی؛

شهرداری تهران هیچ خلاف قانونی انجام نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۷

با توجه به وجود ۵۰ هزار نفر نیرو در شهرداری تهران حضور ۵۰ نفر نیروی بازنشسته انتظامی یک در هزار است / اعضای شورای شهر تذکر خود را برای ارتقای خدمات رسانی ارائه می‌دهند و تاکنون تذکری با این محتوا برای شهرداری ارسال نشده است.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در جذب بازنشستگان لشگری و کشوری در شهرداری اقدام خلاف قانونی صورت نگرفته گفت: این افراد در بخش‌های مدیریتی و حفاظتی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمود صلاحی " در نشست خبری امروز خود در واکنش به اظهار نظر " احمد حکیمی‌پور " عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ۶۰۰ نفر از مدیران رده بالای شهرداری تهران از بازنشستگان نیروی انتظامی است اظهار کرد: در مجموع دویست نفر بازنشسته در شهرداری تهران مشغول به کار هستنند که ۱۰۰ نفز از آن‌ها با قانون ایثارگری جذب شدند که مشکلی ندارند و ۱۰۰ نفر باقی مانده ۵۰ نفر لشگری و ۵۰ نفر کشوری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر لشگری بازنشسته در بخش حفاظت شهرداری تهران مشغول به کار هستند تصریح کرد: با توجه به وجود ۵۰ هزار نفر نیرو در شهرداری تهران حضور ۵۰ نفر نیروی بازنشسته انتظامی یک در هزار است.

معاون برنامه ریزی شهردار تهران با بیان اینکه قطعاً صحبت‌های این عضو شورای شهر از سر دلسوزی بوده است تاکید کرد: اعضای شورای شهر تذکر خود را برای ارتقای خدمات رسانی ارائه می‌دهند و تاکنون تذکری با این محتوا برای شهرداری ارسال نشده است.

صلاحی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که آیا حضور این ۱۰۰ نفر خلاف قانون نیست صراحتاً اعلام کرد هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته و این افراد به صورت قراردادی در رده‌های مختلف از سطوح مدیریتی کلان تا حفاظت مشغول به کار هستند. در واقع‌‌ همان گونه که دولت می‌تواند بر اساس مصوبه نیرو جذب کند این کار صورت گرفته است.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری و تصویب آن در شورای شهر تهران، گفت: این برنامه بر خلاف پنج ساله اول که برنامه‌ای راهبردی بود و تنها در بخش حمل و نقل اهداف کمی را دنبال می‌کرد، قابلیت سنجش دارد. این برنامه قابلیت برش سالیانه نیز دارد و باید در هر سال به ۲۰ درصد اهداف این برنامه دست یابیم.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد اولیه شهرداری برای برنامه پنج ساله دوم ۹۷ هزار میلیارد تومان بود، تاکید کرد: ‌ به پیشنهاد شورا به منظور اختصاص در بخش حمل و نقل ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه اضافه شد تا در مجموع بودجه به ۱۰۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

صلاحی با اشاره به بودجه سال ۹۳ شهرداری، گفت: بودجه شهرداری در سال ۹۳،۱۵ هزار و ۱۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که نسبت به مصوب و متمم سال ۹۲،۹ درصد رشد داشته که این رشد زیر نرخ تورم سالیانه کشور است. بیشترین افزایش بودجه در بخش مترو و اتوبوسرانی است که بودجه حمل و نقل عمومی ۴۳ درصد بودجه کل شهرداری است. همچنین ۶۶ درصد بودجه سرمایه‌ای و ۳۳.۵ درصد هزینه‌ای و نگهداشت است. همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی و الباقی غیر نقدی است.

وی به رشد ۳۹ درصدی اعتبارات مناطق ۲۲ گانه تهران نیز اشاره کرد و افزود: بودجه مناطق در سال آینده افزایش می‌یافت همچنین اعتبار پروژه‌های فرهنگی اجتماعی تا ۶۹ درصد رشد نسبت به امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که ۱۲ درصد کل بودجه است. ضمن اینکه بودجه خدمات شهری ۱۵ درصد کل بودجه، بیمه‌ای بحران ۳ درصد، شهرسازی ۲ درصد و توسعه مدیریت و هوشمند سازی ۲۱ درصد کل بودجه شهرداری است.

معاون شهردار تهران در ادامه به بدهی‌های دولت به شهرداری اشاره کرد و گفت: دولت در بخش حمل و نقل عمومی از سال ۹۰،۳۸۰۰ میلیارد تومان، بافت فرسوده ۲۸۷ میلیارد تومان، نوسازی ۸۷۱ میلیارد تومان، عوارض سوخت ۸۳۱ میلیارد تومان و جرایم راهنمایی و رانندگی ۲۲۷ میلیارد تومان بدهکار است که در مجموع طلب شهرداری از دولت ۶۴۷۸ میلیارد تومان می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری با توجه به تعامل دولت و مدیریت شهری به بازپرداخت این بدهی‌ها خوش بین است.

صلاحی گفت: از سال ۹۳ اعتباری برای هزینه‌های پایتخت پیش بینی می‌شود و دولت ملزم است اعتباراتی برای شهر تهران پیش بینی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز