خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با حضور در شورای شهر:

از رأی قوه قضاییه در حادثه جمهوری تمکین می‌کنیم

کد خبر : ۱۴۲۸۵۶

در شهر تهران بیش از هزار ساختمان ناامن در بافت‌های فرسوده وجود دارد. این حادثه خیلی تلخ بود اما هشداری است تا بدانیم برای بافت‌های فرسوده باید کاری کنیم.

ایلنا: رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در حادثه خیابان جمهوری تمام استانداردهای رسیدن به محل حادثه رعایت شد با این حال از رأی قوه قضاییه نسبت به حادثه جمهوری تمکین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خوشزاد(رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران) که در جلسه علنی امروز شورای شهر حضور داشت، پس از ارائه گزارش حادثه جمهوری به پشت تریبون رفت و ضمن ابراز همدردی با خانواده فوت شدگان این حادثه گفت: زیباترین لحظه برای یک آتش نشان نجات جان یک فرد است.

وی ادامه داد: این حادثه هجمه سنگینی را در تهران و حتی کل کشور ایجاد کرده است. حتی روحیه آتش نشانان را تضعیف و اعتماد عمومی مردم را نیز کاهش داده است. اینکه در این حادثه نقص فنی تجهیزات یا خطای انسانی علت اصلی بوده است، موضوعی است که باید روشن شود.

وی ادامه داد: عوامل متعددی در بروز این حادثه نقش داشته‌اند. اینکه با وجود تذکر کتبی ما؛ ایمنی ساختمان رعایت نشده است و اینکه در دنیا نیز باز نشدن نردبان و نقص فنی آن بارها جان انسان‌ها را گرفته است. حادثه تلخی که در کانادا در سرای سالمندان موجب مرگ ۳۲ نفر شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تأکید براینکه ما هرگز در انجام وظیفه‌مان کوتاهی نمی‌کنیم و در مقابل حریق تمام تلاش خود را به کار می‌بریم، اعلام کرد: در شهر تهران بیش از هزار ساختمان ناامن در بافت‌های فرسوده وجود دارد این حادثه خیلی تلخ بود اما هشداری است تا بدانیم برای بافت‌های فرسوده باید کاری کنیم.

خوشزاد با بیان اینکه حریق از پاگرد راه‌پله آغاز شده و به اتاق‌های مجاور سرایت کرده گفت: افراد در مقابل حریق اضطراب می‌گیرند و رفتارهای آنها قابل پیشگیری نیست. در این حادثه به غیر از این دو فرد پنج نفر دیگر نیز گرفتار حریق شده بودند. اما رفتار آنها متفاوت بود.

وی با بیان اینکه ما براساس استاندارد NFPA در کمتر از چهار دقیقه خود را به حادثه رساندیم یعنی پس از اطلاع رسانی ظرف سه دقیقه و دو ثانیه به محل حادثه رسیده‌ایم و نیروهای تکمیلی نیز در کمتر از هشت دقیقه در صحنه حضور داشته‌اند، گفت: ما در این حادثه جان ۲۳ نفر را نجات داده‌ایم چرا فقط قسمت خالی لیوان را می‌بینید. اینجا خطای انسانی یا نقص فنی هرکدام که علت حادثه باشد، باید بررسی شود. مرحوم فروتن قبل از رسیدن ما به محل آتش نشانی به دلیل نامعلوم سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه ما از رأی قوه قضاییه برای حادثه جمهوری تمکین می‌کنیم تصریح کرد: درسال ۹۲ علی رغم افزایش حریق‌ها شاهد کاهش فوتی‌های حریقی بوده‌ایم.

احمد مسجدجامعی در این بخش گفت: ما از شما خواسته‌ایم تا نسبت به چرایی این حادثه گزارش دهید و گزارش عملکرد از شما نخواسته‌ایم.

خوشزاد ادامه داد: موضوع رخ داده؛ مسئله‌ای است که به شخص شما برنمی‌گردد و مدیریت چندین ساله شما در این میان مدنظر نیست اما مسئله این است که سازمان در این حادثه مقصر است.

وی ادامه داد: شورا برای آتش نشانی تلاش زیادی کرده بطوری که آن را جزو مشاغل سخت دانسته است. چرا نباید از تمام توان سازمان برای نجات حادثه‌دیدگان استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز