خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

۵۳۴ وقف جدید طی هفته وقف در سراسر کشور به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۲

در مجموع ۳۴۵ ساعت برنامه تلویزیونی با حضور مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستانی در شبکه‌های استانی پخش شد و ۴۱۷ عنوان بروشور و کتابچه با موضوع وقف نیز در استان‌ها توزیع شد.

ایلنا: معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۵۳۴ وقف جدید اعم از منفعتی و انتفاعی طی هفته وقف در سراسر کشور به ثبت رسید، گفت: در این زمینه استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ثبت بیشترین وقف در سامانه پیشگام هستند.

به گزارش ایلنا، " حجت‌الاسلام احمد شرفخانی " در نشست بررسی گزارش عملکرد ۹ ماهه اول سال ۹۳ ادارات کل اوقاف و امور خیریه کشور در سالن جلسات سازمان اوقاف با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد وقف جدید، ۲۰۱ مورد منفعتی، ۲۶۶ مورد انتفاعی و ۱۰ مورد منفعتی و انتفاعی است و مابقی هنوز مشخص نشده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه ارزش کلی این موقوفات جدید بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال است، گفت: در زمینه ثبت وقف‌های جدید در سامانه طی ایام هفته وقف استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بیشترین آمار را داشته‌اند.

حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در ایام هفته وقف دیدار مدیران کل استان و مدیران شهرستانی با نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه استان و ارائه گزارش عملکرد سازمان اوقاف به این بزرگواران بود، افزود: در این راستا مدیران کل و مدیران شهرستانی با ۳۹۳ نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و ائمه جمعه شهرستانی دیدار کردند که موجب تغییر نگاه این بزرگواران به عملکرد اوقاف شد.

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۶۰۱ نشست صنفی با جامعه بازاریان، فرهنگیان، اساتید، اصناف و روحانیون در سراسر کشور با موضوع وقف برگزار شد، افزود: ۳۶ نشست تخصصی اقتصادی نیز توسط معاونت بهره‌وری اقتصادی و بنیاد توسعه و عمران موقوفات برگزار شد و فرصت‌های سرمایه گذاری در وقف برای فعالان اقتصادی تبیین شد.

وی با اشاره به برگزاری ۲۲۱ نشست خبری برای مدیران کل استان‌ها و روسای ادارات شهرستانی گفت: در مجموع ۳۴۵ ساعت برنامه تلویزیونی با حضور مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستانی در شبکه‌های استانی پخش شد و ۴۱۷ عنوان بروشور و کتابچه با موضوع وقف نیز در استان‌ها توزیع شد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه تیزرهای تبلیغاتی هفته وقف ۱۵۵۰ مرتبه در بخش‌های مختلف رسانه ملی پخش شد، افزود: ۱۶۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در طول این هفته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و ۳۷۵ نمایشگاه عملکرد اوقاف نیز در میادین اصلی شهر‌ها، امامزادگان شاخص و مصلی‌های نماز جمعه برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هفته وقف مقارن با ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: در این راستا برنامه‌های سازمان اوقاف متناسب با این ایام برگزار شد که زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در ۱۱۹۹ بقعه متبرکه قرائت شد و مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) نیز در ۱۸۰۸ بقعه برپا شد و همچنین محفل انس با قرآن و غبار روبی امامزادگان نیز در این ایام برگزار شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمام بدنه و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته وقف شبانه روزی تلاش کردند، خاطر نشان کرد: رویکرد اطلاع رسانی و پوشش خبری این هفته نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود که یکی از علل اصلی آن برگزاری همایش وقف و رسانه پیش از آغاز هفته وقف است که فضای رسانه‌ها را برای این مهم آماده ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز