خبرگزاری کار ایران

بازدید اعضای شورای اسلامی شهرتهران از مرکز مداخله در بحران خانواده

کد خبر : ۱۳۶۳۵۶

موضوع زنان سرپرست خانوار دغدغه شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله ای نداریم که امیدواریم با همکاری بین دستگاهی مختلف مانند وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت کار و… بتوانیم به یک هم افزایی برسیم تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

ایلنا: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مرکز مداخله در بحران خانواده شهرداری تهران، ضمن آشنایی با اقدامات ستاد توانمندسازی از مرکز مداخله در بحران نیز بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که به دعوت ستاد توانمندسازی از بانوان عضو شورای اسلامی شهر تهران انجام شده بود، خانم ها الهه راستگو، معصومه آباد و فاطمه دانشور ضمن حضور در مرکز مداخله در بحران خانواده شهرداری تهران با اقدامات و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ستاد توانمندسازی آشنا شده و اقدامات اجرایی مرکز مداخله در بحران خانواده شهرداری تهران ویژه خانواده های در معرض آسیب را ستودند.

در ابتدای این بازدید، فهیمه فیروزفر، مدیر ستاد توانمندسازی شهرداری تهران با تشریح برنامه های این ستاد به منظور تحت پوشش قرار دادن زنان بی سرپرست و یا بد سرپرست شهر تهران؛ گفت: بر اساس آمار موجود در سیستم جامع ستاد توانمندسازی، ۱۶ هزار و ۱۸۰ نفر زن بی سرپرست و یا بد سرپرست ساکن تهران تحت پوشش اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران قرار دارند.

وی ادامه داد: این ستاد در جدی ترین برنامه خود، با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با ایجاد مراکز مهارت آموزی کوثر محیط کاری امنی برای ایشان ایجاد کرده است تا بتوانند با آرامش خاطر و به دور از مسائل موجود در بازار کار به امرار معاش خانواده خود بپردازند و به این ترتیب مرحله جدیدی از زندگی خود را آغاز کنند.

مدیر ستاد توانمندسازی با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی نیز به فرزندان زنان سرپرست خانوار ارائه می شود، اظهارداشت: برای فرزندان زنان سرپرست خانوار کلاس های مشاوره تحصیلی، آموزش تعمیرات آسانسور و تلفن همراه و برگزاری اردوهای تفریحی، کلاس های کنکور برگزار شده است.

فاطمه دانشور، عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از بخش های مختلف مرکز مداخله در بحران خانواده شهرداری تهران، ضمن تقدیر از زحمات شهرداری تهران در حوزه بانوان سرپرست خانوار و آسیب دیده، گفت: با توجه به برنامه های خوبی که شهرداری تهران در حوزه زنان سرپرست خانوار دارد، پارلمان شهری تهران نیز به دنبال شناسایی نیازهای زنان سرپرست خانوار هستیم که پیگیری های لازم در برنامه ها و بودجه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ما از عوامل شهرداری تهران به خصوص ستاد توانمندسازی برای آموزش های لازم و اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار تشکر می کنیم و لازم است که از زهرا مشیر مشاور شهردار تهران در امور بانوان که در این حوزه فعالیت های بسیار خوب و ریشه ایی انجام داده اند خدا قوت گفت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نگاه جامع شهرداری تهران در حوزه زنان آسیب دیده ادامه داد: اقداماتی که در شهرداری تهران دراین زمینه انجام داده، شاید وظیفه شهرداری تهران هم نباشد اما در سطح بسیارخوبی است و می توان به عنوان الگو برای سایر شهرها و حتی سازمانهای مردم نهاد مناسب باشد.

به گفته وی؛ ورود شهرداری تهران به این موضوع نشان می دهد که موضوع زنان سرپرست خانوار دغدغه شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله ای نداریم که امیدواریم با همکاری بین دستگاهی مختلف مانند وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت کار و… بتوانیم به یک هم افزایی برسیم تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

همچنین الهه راستگو و معصومه آباد خواستار افزایش این خدمات و تسری آن به سایر نهادهای غیردولتی فعال در این زمینه شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز