خبرگزاری کار ایران

یک تهران‌شناس در گفت وگو با ایلنا:

چنارهای خیایان‌ولی عصر درحال نابودی‌اند / چمن برای تهران مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۴۲

درحال حاضر در کشورهای اروپایی که دارای رطوبت بالایی هستند از کاشت چمن استفاده نمی‌کنند چراکه کاشت چمن امری غیراقتصادی و غیرپایدار است / از مدیریتی که نتواند تپه سبز خود را حفظ کند تا ریه‌های شهر سالم باشد چه انتظاری وجود دارد که به سلامتی و سیستم پایدار شهر فکر کند.

ایلنا: ‌ یک تهران شناس گفت: مهمترین چهره‌ی تهران آرم شهرداری با برگ‌های چنار است تنها نماینده این چنارها، چنارهای خیابان ولیعصر است که متإسفانه به دلیل جوی‌سازی در این خیابان، شاهد خشک شدن آنها و ازدیاد موش‌ها هستیم.

محمد محیط طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شهر تهران دارای تنوع پوشش گیاهی است، اظهار کرد: این تنوع در نقاط مختلف با شرایط آب خود را وفق داده است و هم اکنون که در شرایط کم آبی و بحران آب هستیم و بحران زیستی در تهران تشدید شده است؛ باید پوشش گیاهی نیز متناسب با این شرایط باشد.

وی گفت: درحال حاضر در کشورهای اروپایی که دارای رطوبت بالایی هستند، از کاشت چمن استفاده نمی‌کنند چراکه کاشت چمن امری غیراقتصادی و غیرپایدار است.

این تهران شناس با بیان اینکه باتوجه به اقلیم شهر و وضعیت کم آبی باید به این مسئله مهم توجه شود، گفت: حتی آبیاری چمن‌ها با آب‌های هرز خطر دیگری برای شهر تهران محسوب می‌شود چراکه بوی تحفن و پسماند و میکروب‌های موجود در این آب‌ها موجب انتشار عفونت می‌شود و سلامت شهر را به خطر می‌اندازد.

محیط طباطبایی تأکید کرد: مهمترین چهره تهران آرم شهرداری با برگ‌های چنار است تنها نماینده این چنار، چنارهای خیابان ولیعصر است که متإسفانه به دلیل جوی‌سازی در این خیابان، شاهد خشک شدن درختان و ازدیاد موش‌ها هستیم.

محیط طباطبایی در ادامه با بیان اینکه ما در تپه‌های سبز شهرمان ساخت و ساز می‌کنیم، افزود: از مدیریتی که نتواند تپه سبز خود را حفظ کند تا ریه‌های شهر سالم باشد چه انتظاری وجود دارد که به سلامتی و سیستم پایدار شهر فکر کند. متأسفانه به دلیل سود اقتصادی دچار روزمرگی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر هم برای آبیاری چمن‌ها از آب‌های زیرزمینی استفاده کنند؛ تهدیدی برای سفره‌های زیرزمینی است، تأکید کرد: شهر تهران هیچ وقت آب اضافی نداشته است و باید شهرداری تهران براساس اقلیم شهر از فضای سبز مناسب استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز