خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروهای فرسوده لطمه بزرگی به محیط زیست کشور زده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۵۹

سال‌هاست بحثاز رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشور مطرح است اما همچنان شاهد تردد این خودرو‌ها در شهرهای مختلف به ویژه تهران هستیم که زمینه تشدید آلودگی هوا را فراهم کرده است.

ایلنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای فرسوده سال‌هاست لطمه بزرگی به محیط زیست کشور وارد می‌کنند و باید برای از رده خارج کردن آن‌ها فکری اساسی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناصری افزود: سال‌هاست بحثاز رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشور مطرح است اما همچنان شاهد تردد این خودرو‌ها در شهرهای مختلف به ویژه تهران هستیم که زمینه تشدید آلودگی هوا را فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع جایگزینی این خودرو‌ها باید به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید با تصویب قوانین مورد نیاز تلاش کنند تا این خودرو‌ها هر چه سریع‌تر از رده خارج شوند.

حجت‌الاسلام ناصری در مورد خودروهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی تهران نیز تصریح کرد: باید با ایجاد مشوق‌های لازم از قبیل تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره، زمینه خروج تاکسی‌های فرسوده را فراهم کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور کاهش آلودگی هوا، علاوه بر بحثخروج خودروهای فرسوده در سایر زمینه‌ها همچون تولید سوخت استاندارد، بازنگری در فعالیت صنایع آلاینده و ساماندهی مصرف سوخت خانگی باید برنامه‌ریزی‌های جدید شکل بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز