خبرگزاری کار ایران

سخنگویان کمیسیون‌های حقوقی و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کردند:

راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است نه انتقال پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۹

سخنگویان «کمیسیون نظارت و حقوقی» و «کمیسیون معماری و شهرسازی» شورای اسلامی شهر تهران خواستار توجه به توسعه حمل و نقل عمومی تهران به عنوان مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا به جای تصویب طرح‌هایی همچون انتقال پایتخت شدند.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین دلیلی که در کلیات طرح انتقال پایتخت مطرح شده مشکل آلودگی هوای تهران بوده، گفت: شاید با اختصاص ۲۰ تا ۳۰ درصد اعتباری که به منظور این انتقال باید هزینه شود، بتوان مشکلات موجود در پایتخت از جمله مشکل آلودگی هوا را حل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، " محسن پیرهادی " افزود: اگر مقداری از هزینه‌هایی که به منظور انتقال پایتخت مورد نیاز است را به تقویت حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم، مشکل آلودگی هوای تهران کاهش می‌یآبد.

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه انتقال پایتخت بدون در نظر گرفتن ملزومات آن از جمله هزینه‌های مورد نیاز تبعات جبران‌ناپذیری دارد و دردسر آفرین می‌شود، گفت: شاید با یک صدم هزینه انتقال پایتخت بتوان تهران را ساماندهی کرد.

محمد مهدی تندگویان با اعلام اینکه مشکل آلودگی هوا به عنوان مهم‌ترین دلیل در کلیات طرح انتقال پایتخت مطرح شده، خاطرنشان کرد: رفع مشکل آلودگی هوا علاوه بر اختصاص امکانات و اختیارات مورد نیاز و ضمانت اجرایی نیاز به یک تولیت واحد و متولی مشخص همچون مدیریت شهری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز