خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه میان بسیج و مدیریت بحران

کد خبر : ۱۳۲۳۳۳

ساختار مدیریت بحران در این کشور به گونه‌ای بود که حدود یک میلیون تن از مردم این کشور برای امداد رسانی به جمعیت ۸۴ میلیونی آلمان در ۱۶ ایالت آموزش دیده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز این سامانه را مدیریت می‌کنند.

ایلنا: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از امضای تفاهمنامه میان این سازمان و بسیج برای استفاده از پتانسیل بسیجیان در بحران‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی اکبرپور در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE با تاکید بر ضرورت حضور تمامی افراد جامعه در بحثمدیریت بحران، گفت: امروزه با توجه به فضایی که در جامعه علمی کشورمان ایجاد شده، دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید باید به کمک دولتمردان بیایند، چرا که در بحثمدیریت بحران باید با نگاهی جامع به موضوعات نگاه کرد و این امر میسر نخواهد شد، مگر با حضور تمام اقشار جامعه.

وی با اشاره به سفری که چندی پیش برای دیدار با اعضای مدیریت بحران کشور آلمان به این کشور داشته است، اظهار کرد: در آلمان دیدیم که حدود ۸۰ درصد از بار مدیریت بحران بر دوش مردم این کشور است و دولت بیشتر نقش هماهنگی بالادستی را دارد.

اکبرپور اضافه کرد: ساختار مدیریت بحران در این کشور به گونه‌ای بود که حدود یک میلیون تن از مردم این کشور برای امداد رسانی به جمعیت ۸۴ میلیونی آلمان در ۱۶ ایالت آموزش دیده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز این سامانه را مدیریت می‌کنند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ابتکار حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی، افزود: امروز ما در کشورمان نیروی بسیج را داریم که ما به سراغ این افراد رفته و در تفاهمنامه‌ای که با مسوولان بسیج امضا کردیم، مقرر شد که شرایطی را برای استفاده از پتانسیل بسیجیان در بحثمدیریت بحران ایجاد کنیم. به گفته وی، در بحثمدیریت بحران، مردم باید بر سر کار بیایند وگرنه نمی‌توان دستاورد خوبی داشت.

ایران در مدیریت بحران جلو‌تر از سایر کشورهاست

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در بحثمدیریت بحران، ایران جلو‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است، افزود: به عنوان مثال در بحثاطفای حریق و مقایسه آن با برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد که ما در این مهم بسیار موفق‌تر و با سرعت عمل بیشتری عمل کرده‌ایم.

اکبرپور افزود: در بحثمطالعات تحقیقی نیز ایران از بسیاری از کشور‌ها جلو‌تر بوده که امیدوارم با همکاری تمام شهروندان، جامعه‌ای ایمن را داشته باشیم. در اختتامیه کنفرانس ملی مدیریت بحران از خانواده زنده‌یاد دفتری تقدیر شده و به برگزیدگان این کنفرانس نیز هدایایی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز