خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی امروز شورای شهر مطرح شد؛

ایرادات اعضای شورای شهر تهران نسبت به برنامه ۵ ساله دوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۹

شهرداری تهران بودجه عمرانی را از ۶۰ به ۷۰ درصد ارتقا داده است و این خیلی خوب است اما سوال اینجاست که چقدر این مساله اهیمت دارد؟! وقتی از مجموع ۱۴۸ ماده برنامه ۵ ساله دوم اشاره‌ای به موضوع عمران نشده است.

ایلنا: اعضای شورای شهر تهران نسبت به برنامه پنج ساله دوم شهر تهران ایرادات و انتقادات متعددی داشتند و از شهرداری تهران خواستند تا نسبت به این موارد پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز پس از ارائه گزارش معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران نسبت به لایحه برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، نظرات خود را اعلام کردند.

" اسماعیل دوستی "، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقدیم شهرداری تهران برای تهیه این لایحه تلاش زیادی داشته است، افزود: اینکه شهرداری تهران بتواند برای خود برنامه پنج ساله تهیه و سعی کند در این مسیر حرکت کند، خوب است البته باید شرایطی فراهم شود تا این برنامه بر روی سایت شورا و شهرداری تهران قرار گیرد تا ما از نظرات نخبگان و مردم مطلع شویم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران بودجه عمرانی را از ۶۰ به ۷۰ درصد ارتقا داده است و این خیلی خوب است اما سوال اینجاست که چقدر این مساله اهیمت دارد؟! وقتی از ۱۴۸ ماده برنامه ۵ ساله دوم اشاره‌ای به موضوع عمران نشده است.

محسن سرخو دیگر عضو این کمیسیون نیز از دولت خواست تا کمک‌های بیشتری برای توسعه مترو داشته باشد، اظهار کرد: در این برنامه جداول متعددی از سوی شهرداری تهران ارائه شده است. دو جدول منابع و یک جدول مصارف. بهتر است در برنامه دوم این رویکرد تغییر یابد.

وی ادامه داد: در برنامه دوم اشاره‌ای به نصب فیلتر بر روی سیستم دیزلی تاکید شده است تا آلودگی هوا کاهش یافت. از این رو باید لایحه دو فوریتی برای اجرای هر چه سریعتر نصب به این فیلترها تصویب شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز جداول مقایسه‌ای از عملکرد برنامه اول شهرداری ارائه نشده است، گفت: از کمیسیون شهرسازی و بودجه شورا نیز می خواهم درباره نوسازی بافت های فرسوده از شهرداری تهران گزارش درخواست کند.

معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران قرار است تبدیل به شهر دوستدار سالمند و معلول شود، تصریح کرد: متاسفانه این موضوعات هیچکدام در اجرا شکل نگرفته‌اند. مثلا قرار بود اتوبوس‌هایی متناسب با سالمندان و معلولان در تهران آماده شود اما این اتفاق نیفتاده و در حال حاضر اتوبوس‌های تهران امکان سوار کردن معلولان را ندارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تصادفات شهر تهران در تقاطع‌ها صورت می‌گیرد، افزود: ‌بار‌ها به شخصه در صحن شورای شهر تهران فریاد زده‌ام که چرا تقاطع‌های مهم و پرخطر را هوشمند نمی‌کنید و یا حداقل تقاطع‌هایی که روبروی مدارس هستند باید هر چه زود‌تر هوشمند شوند تا میزان خسارت جانی به حداقل برسد.

آباد همچنین با بیان اینکه در مورد آلودگی هوا علاوه بر سازمان‌ها و نهاد‌ها، خودرو‌ها نیز نقش بسزایی دارند، تاکید کرد: در صد قابل توجهی از خودرو‌ها قرار بود به سمت سوخت پاک حرکت کنند اما در این برنامه مشخص نشده است که تا چه زمانی و چه میزانی از خودرو‌ها قرار است پاک شوند؟ حتی در متن برنامه پنج ساله دقیقا مشخص نشده که شهرداری برای مدیریت بحران و آموزش آنچه برنامه‌هایی دارد و در رابطه با این موضوع توضیحی داده نشده است

به گفته آباد در برنامه ۵ ساله دوم در مورد موضوعات مختلف اجتماعی موارد به شکل کلیشه‌ای بوده و توضیحات مشخص و مفصل ندارد.

مهدی چمران عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز با تاکید بر اینکه آنچه در برنامه ارائه شده به شورای شهر تهران آمده پیوست‌های لازم را ندارد و در آن وضعیت بودجه‌ها و طرح‌ها مشخص نیست، افزود: مواردی که مطرح شده است ایده‌آل مدیران شهرداری است. اما همه این موارد در برنامه تصویب شده نیامده است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: باید توجه داشته باشید که آنچه که باید در برنامه قید شود باید مطابق با میل و نظر شما باشد نه آن چیزی که ایده‌آل مدیران شهرداری است چرا که در ‌‌نهایت شما باید پاسخگوی این برنامه باشید.

" عبدالحسین مختاباد " عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به بخش مطالعاتی این برنامه که به دانشگاه صنعتی شریف سپرده شده است، گفت: چطور می‌شود برای شهری پیچیده همچون تهران که مشکلات متنوع و متفاوتی دارد یک دانشگاه در همه زمینه‌ها نظر بدهد. درست است که دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های عمرانی و فنی تخصص زیادی دارد اما آیا این دانشگاه در حوزه‌های اجتماعی و شهرسازی نیز می‌تواند نظر بدهد و در این زمینه نیز خبره است.

وی، با بیان اینکه برنامه پنج ساله در حوزه برنامه‌های فرهنگی اشکالات زیادی دارد و نمی‌توان مسایل اجتماعی و نگران‌کننده شهر تهران را با شعارهایی که به در و دیوار آن می‌زنیم حل کرد، اعلام کرد: مسایل فرهنگی شهر تهران باید تحت نظر نخبگان فرهنگی و اساتید خبره دانشگاه‌ها مورد بررسی کامل قرار گیرد چرا که آنچه که فعلا در اختیار شورای شهر تهران قرار گرفته هیچ آماری ندراد و در مورد عملکرد و مسایل عملیاتی کاملا صفر است و دست ما خالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز