خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران:

زمین در محدوده پروژه ایران زمین ۱۰ سانتی متر رانش مجدد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۹۴

با وجود تأکیدات شورای شهر هیچ نهاد قضایی نسبت به این پروژه اقدام نکرده است / بدون شک اگر پروژه ایران زمین ساخته می شد خیابان های اطراف تبدیل به پارکینگ می شدند از این رو با توجه به تخلف صورت گرفته این مصوبه لغو شد.

ایلنا: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با انتقاد از تغییر کاربری‌ها در شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه در پروژه ایران زمین شاهد رانش مجدد ۱۰ سانتی متری هستیم و باید نسبت به مقاوم سازی آن تصمیم گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد سالاری " در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی دغدغه‌ای مشابه شورای شهر تهران را در پروژه ایران زمین داشت اظهار کرد: روز گذشته در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری به دلیل مغایرت‌های موجود پروژه ایران زمین با طرح جامع و تفصیلی رأی صادره توسط کمیسیون ماده ۵ برای این پروژه لغو شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد با وجود ساعت‌های کار مطالعاتی شاهد آن هستیم که تغییر کاربری‌ها در بخش های مختلف از جمله باغات شهر تهران انجام شده است تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از پهنه‌های شهر تهران به دلیل تغییر کاربری‌ها به جای سه طبقه بیش از پنج طبقه ساخته شده اند و این مسئله معضلی برای شهر تهران است چرا که هم اکنون نیز در کوچه و خیابان های شهر ساخت و سازهایی را شاهد هستیم که با تغییر کاربری در حال ساخته شده هستند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای متشکل از دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی، معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شورای شهر در دو کمیسیون شهرسازی و عمران خبر داد و گفت: قرار است بسیاری از این تغییر کاربری ها در این کمیته بررسی شود.

سالاری با بیان اینکه پروژه ایران زمین در بافت ارزشمند مسکونی مجوز احداث۲۸ طبقه را گرفته است تصریح کرد: بدون شک اگر این پروژه ساخته می شد خیابان های اطراف تبدیل به پارکینگ می شدند از این رو با توجه به تخلف صورت گرفته این مصوبه لغو شد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که شهرداری تهران به اتفاق مالک پروژه طرحی جایگزین در راستای اهداف طرح تفصیلی ارائه دهد و نسبت به مقاوم سازی گودبرداری انجام شده نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

سالاری تأکید کرد: با وجود تأکیدات شورای شهر هیچ نهاد قضایی نسبت به این پروژه اقدام نکرده است و ما شاهد این هستیم که زمین در پروژه ایران زمین ۱۰ سانتی‌متر رانش کرده است در همین راستا به زودی جلسه ای با شرکت آبادگران برگزار خواهیم کرد تا توضیحات لازم را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اعلام کرد: باید در ارتباط با مقاوم سازی پروژه ایران زمین تصمیم‌گیری درستی اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز