خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد:

لغو مجوز احداثبرج ایران زمین

کد خبر : ۱۲۹۵۰۸

با توجه به اینکه در چندین جلسه شورای شهر تهران بحثریزش گودبرداری پروژه و نشست ۴۰ متری زمین در خیابان ایران زمین مطرح شده بود و اعضا نسبت به نحوه اعطای مجوز کمیسیون ماده ۵ انتقاداتی داشتند.

ایلنا: مصوبه کمیسیون ماده ۵ در مورد مجوز ساخت برج ایران زمین لغو شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، گزارشی در مورد ریزش گودبرداری پروژه ایران زمین متعلق به بابک زنجانی مطرح شد و پس از اظهار نظرهای اعضای شورای عالی شهرسازی و به پیشنهاد محمد سالاری(رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران)، لغو مصوبه کمیسیون ماده ۵ در ارتباط با ارائه مجوز ساخت برای این پروژه، به تصویب رسید.

محمد سالاری در توضیح این خبر اظهار داشت: مجوز پروژه ایران زمین در حالی در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده بود که این پروژه در پهنه سکونت گاهی مسکونی و زیر پهنه R۲۳۱(بافت ارزشمند مسکونی معاصر) قرار دارد. ضمن اینکه به این پروژه ۲۷ طبقه بالاتر از خط خیابان مجوز داده شده است که این اقدام منجر به آسیب رسانی جدی به ساختمانهای مسکونی اطراف از نظر مشرفیت و سیمای شهر می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در چندین جلسه شورای شهر تهران بحثریزش گودبرداری پروژه و نشست ۴۰ متری زمین در خیابان ایران زمین مطرح شده بود و اعضا نسبت به نحوه اعطای مجوز کمیسیون ماده ۵ انتقاداتی داشتند، نهایتا شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بدنبال این نگرانی ها که در سطح جامعه کارشناسی کشورنیز به دلیل برخی اقدامات عجولانه ایجاد شده بود، موضوع را در دستور جلسه امروز قرار داد و با حضور نمایندگان شهرداری تهران و بنده(به عنوان نماینده شورای شهر تهران) و اعضای شورای عالی شهرسازی تصمیم به لغو مصوبه کمیسیون ماده ۵ گرفت.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در این جلسه مقرر شد شهرداری تهران به همراه مالک پروژه نسبت به ارائه طرح جدیدی در راستای طرح تفصیلی تهران بررسی های لازم را انجام دهند و نتیجه را به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور جهت اخذ تصمیم مقتضی ارائه کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اضافه کرد: در این جلسه گزارشی در مورد مغایرت های طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران و مصوبه ۸ بندی مورخ ۴/۲ / ۹۱ شورای عالی شهرسازی وقت ارائه گردید. با توجه به اینکه این مصوبه منجر به افزایش جمعیت پذیری شهر تهران بویژه در نتیجه تبدیل زیر پهنه های R۱۱۲(سه طبقه) و R۱۲۱(چهارطبقه) به زیر پهنه R۱۲۲(پنج طبقه) می شود، پس از تبادل نظر اعضای شورای عالی شهرسازی، مقرر شد این موضوع از سوی دبیرخانه شورای عالی شهرسازی با کمک معاونت شهرسازی شهرداری تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و سایر دستگاه ها، موضوع مغایرت طرح تفصیلی و طرح جامع مورد بررسی دقیق تری قرار گیرد و نتیجه آن به جلسه یک ماه آینده شورای عالی شهرسازی، جهت تصمیم گیری ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز