خبرگزاری کار ایران

پیگیری‌های ایلنا نتیجه داد:

تذکر نسبت به نابودی درختان باغ معنوی جمشیدیه / شهرداری باغ را مصادره کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۵

ورود سازمان میادین میوه و تره بار به بخش خصوصی درست نیست زیرا باید این سازمان بدون سود، فاصله‌ای میان تولید و مصرف کننده را پر کند / خوابگاه‌های کارگران شهرداری، شرایط بدی دارد و از کوچکترین امکانات نظیر نظافت و ایمنی برخوردار نیستند.

ایلنا: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بعد از بارها پیگیری خبرنگار ایلنا، امروز در جلسه علنی نسبت به نابودی درختان باغ معنوی جمشیدیه تذکر داد و از شهرداری تهران خواست تا این باغ را مصادره کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد حقانی " در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به تخریب و قطع درختان باغ معنوی جمشیدیه، اظهار کرد: درختان این باغ در حال خشک شدن هستند و شهرداری تهران مجوزی برای ساخت و ساز در این باغ را داده است.

وی با بیان اینکه از این باغ دیدار کرده‌ام و عکس‌هایی نیز تهیه کرده‌ام که به زودی در صحن شورا آن را ارائه خواهم کرد، افزود: بارها تذکراتی در مورد حذف و از بین بردن باغات شهر تهران داشتم با این حال متاسفانه هر روز باغات زیادی از طرق مختلف از بین می‌روند و باید راهکاری برای این مشکل بزرگ پیدا کنیم.

این عضو شورای شهر تهران، با اشاره به باغ معنوی در خیابان جمشیدیه تاکید کرد: شهرداری منطقه مجوز را صادر کرده و مالک بدون هیچ مشکلی کار خودش را انجام داده‌ است. کشتن یک درخت مثل کشتن یک نفر انسان است و بعد بگوییم در آینده دو سه هزار بچه به دنیا می‌آیند.

حقانی از شهرداری تهران خواست تا باغ معنوی را مصادره کند و درختان باقی مانده آن را حفظ کند در ادامه صحبت‌های خود گفت: ورود سازمان میادین میوه و تره بار به بخش خصوصی درست نیست زیرا باید این سازمان بدون سود، فاصله‌ای میان تولید و مصرف کننده را پر کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل اقداماتی که اخیرا در قالب BOT برای ساخت فضاهای جدید انجام می‌دهد خلاف قانون است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، همچنین نسبت به بازدید خود از خوابگاه‌های کارگران شهرداری، گفت: فضاهای خوبی در نظر گرفته شده اما نگهداری و نظارت بر این خوابگاه‌ها مناسب نیست و فضای بدی دارد چراکه کوچکترین امکانات نظافت و ایمنی برخوردار نیستند.

حقانی گفت: در این فضاها بخاری‌ها بدون دود کش بودند اگر شرایط اینگونه باشد و فردی جان خود را از دست بدهد، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

همچنین حقانی امروز از شکوائیه‌ مردم منطقه شهردان نسبت به قطع درختان بلوار نیما یوشیج خبر داد و گفت: درختان این منطقه توسط تعاونی که ملک به آن واگذار شده است در حال نابودی است شورای دور سوم در روزهای آخر یعنی ۱۰ شهریورماه امسال مصوبه ای مبنی بر عدم قطع درختان در این منطقه داشتند.

وی صراحتا اعلام کرد: این تذکر را به صورت کتبی نیز ارائه خواهم کرد چراکه این محوطه کاملا فضای سبز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز