خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جلسهٔ علنی امروز شورای شهر تهران:

افراد کمیسیون ماده ۵ خائن به شهر نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۷

نباید آینده شهر در گرو افراد بانفوذ باشد که برای سودجویی‌شان بتوانند قیمت‌ها را پایین و بالا ببرند / اگر به قانون اعتراض دارید آن را اصلاح کنید. اگر حق رای از نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده ۵ گرفته شده به دلیل این است که با وجود موافقت مجلس، شورای نگهبان با آن مخالفت کرده، چراکه معتقد است شورای شهر حق کار اجرایی ندارد.

ایلنا: شهردار تهران درباره انتقاد بعضی از اعضای شورای شهر به عملکرد کمیسیون ماده ۵ تاکید کرد به گونه‌ای از اعضای کمیسیون ماده ۵ صحبت می‌شود که گویا در این کمیسیون افراد خائن به شهر نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد باقر قالبیاف " پس از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز شورای شهر به شورا آمد و پس از ارائه نقطه نظرات اعضای شورای شهر و وزیر به پشت تریبون رفت و گفت: دولت اگر امورات تصدی‌گری خود را‌‌ رها کند و کار تولی‌گری را انجام دهد بسیاری از مسائل حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران همکاری خوبی با وزارتخانه‌ها دارد اظهار کرد: استدعا دارم به برخی نکات با دقت بیشتری توجه شود تا حقی از کسی که در جلسه حضور ندارد، ضایع نشود.

شهردار تهران با بیان اینکه بار‌ها موضوع فروش تراکم در شورای سوم مورد بحثقرار گرفت تصریح کرد این حرف و مسائلی که در جلسه امروز در این باره مطرح شد درست و صحیح نیست چرا که ما بر اساس قانون ر فتار می‌کنیم و برخوردمان سلیقه‌ای نیست. در تهران بر اساس طرح تفصیلی و جامع، صد و بیست درصد فروش تراکم دیده شده است. از این رو وقتی تراکمی در شهر فروخته می‌شود نباید برداشت منفی کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در اداره شهر اختلاف نظر دیده می‌شود گفت: اگر بر حسب قانون اعلام می‌شود، در کوچه هفت متری که N مقدار طبقه مجوز ساخت دارد قانون باید به درستی برای همه اجرا شود. اگر مشکلی در طرح تفصیلی وجود دارد بهتر است آن را اصلاح کنیم. من همواره گفته‌ام در طرح تفصیلی و جامع اشکال وجود دارد و باید آن را اصلاح کرد.

قالبیاف با بیان اینکه من همواره از منتقدین طرح تفصیلی بودم و معتقدم طرح باید محکم اجرا شود ادامه داد اشکالات طرح قابل استخراج و اصلاح است.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از اعضا که به کمیسیون ماده ۵ و ۷ انتقاد کرده بود گفت: چرا می‌گویید کمیسیون ماده ۵ کاری را خلاف قانون انجام می‌دهند، در حالی که فعالیت‌های کمیسیون قانونی است. به گونه‌ای آن موضوع مطرح می‌شود که گویا افراد در این کمیسیون خائن به شهر هستند. اگر در کمیسیون ماده ۵ موضوعی مطرح می‌شود و یا در کمیسیون ماده ۷ تشخیص باغ داده می‌شود بدین دلیل نیست که می‌خواهیم پول بیشتری بگیریم چرا که ما یک کمیسیون ماده۱۴ داریم که بر اساس آن به باغات اجازه ۳۰ درصد سطح اشغال را می‌دهد.

شهردار تهران تاکید کرد: اگر به قانون اعتراض دارید آن را اصلاح کنید. اگر حق رای از نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده ۵ گرفته شده به دلیل این است که با وجود موافقت مجلس، شورای نگهبان با آن مخالفت کرده، چرا که معتقد است شورای شهر حق کار اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مصوبات کمیسیون ماده ۵ به امضای ریاست قبلی شورا رسیده است، درباره بلند مرتبه سازی تصریح کرد: ضوابط آیین‌نامه بلند مرتبه سازی تهیه شده است و به زودی پس از تصریح به شورای عالی شهر سازی ارائه می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه قانون در برخی موارد به ما اختیار داده است تا تصمیم بگیریم گفت: در مورد حریم تهران هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و تهران حریم ندارد و این مسئله راه خسارت را برای تهران باز گذاشته است چرا که تهران پیوستگی سیاسی امنیتی و اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با اعمال نفوذشان جایی را از شهر جدا می‌کنند و دوباره تلاش می‌کنند آن را به شهر تهران متصل کنند تاکید کرد نباید آینده شهر در گرو افراد با نفوذ باشد که برای سودجوی‌شان بتوانند قیمت‌ها را پایین و بالا ببرند. امیدوارم همکار دولت با مجموعه مدیریت شهری بیش از گذشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز