خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان اوقاف:

۱۸۱۰ وقف جدید تاکنون طی سال ۹۲ در سراسر کشور ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۶۲

در سال ۸۹ با توجه به این اقدامات، ۹۲۷ وقف جدید، در سال ۹۰،۱۳۸۸ وقف جدید و در سال ۹۱،۱۷۶۵ وقف جدید به ثبت رسید.

ایلنا: سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به گسترش و نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ حسنه وقف در کشور به مدد فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای گفت: ۱۸۱۰ وقف جدید تاکنون طی سال ۹۲ با نیت فرهنگی، دینی، آموزشی و امور خیریه در سراسر کشور ثبت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکى از بارز‌ترین مصداق هاى تزکیه، صدقه و کامل‌ترین مصداق آن، وقف است که به واسطه وقف، اصل مال انسان ثابت مى ماند و فرع(منافع) آن نیز با دوام و ثباتِ آن اصل، جریان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیچ صدقه اى چون وقف چنین مزیّتى جاودانه ندارد، افزود: مردم نیکوکار و خیر ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۸۸ در هرسال به طور متوسط ۱۹۸ وقف جدید به ثبت می‌رساندند.

ربیعی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ با اجرای طرح‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ حسنه وقف از طریق رسانه‌ها، اجرای امینانه نیات واقفان و برپایی خیمه‌های مشورتی «همه واقف باشیم» در ایام و مناسبت‌های ویژه سال در بقاع متبرکه و امامزادگان، روند ثبت وقف‌های جدید، شتاب بیشتری به خود گرفت، تصریح کرد: در سال ۸۹ با توجه به این اقدامات، ۹۲۷ وقف جدید، در سال ۹۰،۱۳۸۸ وقف جدید و در سال ۹۱،۱۷۶۵ وقف جدید به ثبت رسید.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در ۸ ماهه اخیر سال ۹۲ تاکنون نیز بیش از ۱۸۱۰ وقف جدید توسط واقفان خیر اندیش در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ضمن تشکر از عموم مردم قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی که به تبعیت از شعائر ناب اسلام محمدی، همواره با حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه آفریده و برگ‌های زرینی را در تاریخ این سرزمین عزیز به ثبت رسانده‌اند، خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم عزیز در سنت حسنه وقف و ترویج این فرهنگ حسنه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز