خبرگزاری کار ایران

با گذشت ۳ سال از عمر برنامه پنجم توسعه؛

تدوین برنامه جامع مدیریت شهری در وزارت کشور کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۷۷

بعد از رنامه جامع مدیریت شهری؛ این برنامه تا پایان سال با همکاری متخصصان و شهرداری‌ها، به دولت واگذار می‌شود تا دولت؛ برنامه‌ها را برای اجرایی شدن ابلاغ کند.

ایلنا: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با وجود اینکه در برنامه پنجم توسعه باید برنامه جامع مدیرتی شهری در وزارت کشور تدوین می‌شد اما این کار انجام نشده بود.

علی نوذرپور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از آغاز تدوین برنامه جامع مدیریت شهری در وزارت کشور خبر داد و گفت: ‌ بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شد تا این برنامه جامع را تدوین کند.

وی با بیان اینکه این برنامه دولت را اجبار به تدوین برنامه جامع نکرده است، افزود: به همین دلیل است که تاکنون کار آغاز نشده است اما الویت جدید سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور در این دوره تنظیم و تدوین برنامه جامع مدیریت شهری است.

به گفته معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تسهیل در روابط دولت با شهرداری‌ها، تعیین و تکلیف منابع درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و واگذاری وظایف از جنس تصدی‌گری که دولت در حال انجام این امور است و حرکت به سمت مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری از اهداف اصلی این برنامه است.

نوذرپور با بیان اینکه این برنامه در حال تدوین است، تاکید کرد: بعداز تدوین این برنامه تا پایان سال با همکاری متخصصان و شهرداری‌ها، به دولت واگذار می‌شود تا دولت؛ برنامه‌ها را برای اجرایی شدن ابلاغ کند البته بخش‌هایی از این برنامه که نیاز به قانونی شدن دارد از طریق دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه خواهد شد تا رسما برنامه جامع مدیریت شهری اجرایی شود.

وی با اشاره به برنامه دوم توسعه و برنامه‌ای که تحت عنوان «خط و مش شهری» وجود داشت، گفت: این موضوع در ماده ۱۳۶ برنامه سوم تحت عنوان واگذاری وظایف از دولت به شهرداری‌ها مطرح شد و در برنامه چهارم نیز در ماده ۱۳۷ به آن توجه شد اما هیچ گاه منتج به برنامه عملی نشد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در برنامه پنجم نیز برنامه جامع مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت و دولت را مجاز کردند تا این برنامه تدوین شود، اظهار کرد: دولت گذشته نیز به دلیل اینکه اجباری برای اجرا نداشتند نسبت به آن بی‌توجهی کردند تا شاهد آن باشیم که در ۳ گذشته از عمر این برنامه اتفاقی در این بخش نیفتد.

وی ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر این برنامه تهیه، تدوین و ابلاغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز