خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا:

بیشتر درآمد شهرداری تهران ناپایدار و از محل ساخت و ساز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۱۲

ساخت و ساز تابع ضوابط خاصی نیست البته اگر مصالح ساختمانی استاندارد و بسته‌بندی شده باشد؛ بسیاری از آلودگی‌های کنونی کاهش می‌یابد.

ایلنا: ‌ عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: ‌ متأسفانه بیشتر درآمد شهرداری تهران ناپایدار و از محل ساخت و ساز است و نمی‌توان ساخت و ساز به دلیل آلودگی هوا کاهش داد.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره سهم شهرداری‌ها در افزایش آلودگی هوا، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های شهرداری‌ها در بخش ساخت و ساز خاکبرداری، حمل زباله و سایر فعالیت‌ها در نوع خود تولید آلودگی می‌کند اما تلاش آن‌ها بر این است کمترین آلودگی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ایجاد پارک‌ها و توسعه فضای سبز توسط شهرداریها به محیط زیست کمک می‌کند، افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران سهم خودرو‌ها و سوخت غیراستاندارد است که بیشتر توسط خودروهای شخصی تولید می‌شود و تنها ۲۰ درصد این آلودگی مربوط به سایر فعالیت‌ها است که بخشی از آن‌ها متعلق به فعالیت‌های شهرداری تهران است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از آلودگی‌ها مربوط به صنایع ایستا و غیرمتحرک است؛ در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود ندارد که شهرداری تهران در ۶ ماهه دوم سال ساخت و ساز و بسیاری از فعالیت‌های آلوده‌ساز کاهش دهد، گفت: متأسفانه بیشتر درآمد شهرداری تهران ناپایدار و از محل ساخت و ساز است که البته این در مورد تمامی شهرداری‌ها صدق می‌کند.

حقانی ادامه داد: ساخت و ساز تابع ضوابط خاصی نیست البته اگر مصالح ساختمانی استاندارد و بسته‌بندی شده باشد بسیاری از آلودگی‌های کنونی کاهش می‌یابد. به ویژه با استانداردسازی مصالح ساختمانی علاوه بر کاهش آلودگی هوا بر آلودگی صوتی نیز فائق می‌شویم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از ریزگردهایی که این روز‌ها در شهر تهران وجود دارد متعلق به تهران نیست، تصریح کرد: متأسفانه این ریزگرد‌ها که برای سلامتی انسان‌ها نیز مضر است از سایر استان‌ها و کشورهای همجوار به تهران ورود پیدا می‌کنند که سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز