خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور:

سبک زندگی اسلامی با محوریت امام حسین(ع) شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۴۵

کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادگی کردند مسلمان و قرآن خوان بودند اما معرفت آنان نسبت به امام کم بود و نسبت به گناه اصرار داشتند و در ‌‌نهایت امام را به شهادت رساندند.

ایلنا: معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب، پایبند باشیم، گفت: یکی از خروجی‌های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و در کنار نماز و روزه قرار دارد و نباید آن را فراموش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان گلستان، گفت: امروز مظلومیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا، در کل جهان پیام رسانی شده است و خون تازه‌ای در رگ‌های شیعه جریان یافته است.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: یکی از آموزه‌های این همایش، حسینی کردن فرزندان است که باید خانواده‌ها تلاش کنند تا سبک زندگی خود را برمبنای سبک زندگی حسینی قرار دهند.

وی اصرار بر گناه و نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) را باعثایستادگی در مقابل آن امام همام دانست و گفت: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادگی کردند مسلمان و قرآن خوان بودند اما معرفت آنان نسبت به امام کم بود و نسبت به گناه اصرار داشتند و در ‌‌نهایت امام را به شهادت رساندند.

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برخی از خرافه‌ها، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ سازی‌هایی که صورت گرفته، این خرافه‌ها از بین رفته است اما در برخی از عزاداری‌ها آسیب‌هایی وجود دارد که ضرورت دارد با اقدامات فرهنگی، آن‌ها را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: باید عزاداری‌ها درشان اهل بیت(ع) و با استانداردهای اسلامی، دینی و شرعی در جامعه، بصورت الگو ترویج شود و سازمان‌ها، از این مجالس حمایت گسترده انجام دهند.

وی اظهارداشت: یکی از خروجی‌های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و در کنار نماز و روزه قرار دارد و با وجود اینکه نباید این واجب فراموش شود اما امروز یک واجب فراموش شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب، پایبند باشیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی در پایان خاطرنشان کرد: نهاد‌ها و حاکمیت برای فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و این امر باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز