خبرگزاری کار ایران

قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۴:

تقویت نظام تصمیم سازی از اولویت‌های جدی شهرداری در این دوره است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۵۶

یکی از چالش‌های امروز مدیریت در کشور ما در ابعاد و سطوح مختلف این است که در نظام تصمیم گیری و تصمیماتی که گرفته می‌شود، فاصله زیادی میان تصمیم تا اجرای آن وجود دارد.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه موضوعات شهر، شهروند و شهرداری با محوریت تحول انسانی رویکرد جدی دراین دوره مدیریت شهری است، گفت: از مهم‌ترین چالش‌های امروز مدیریتی در کشور ما این است که میان آنچه که تصمیم گیری شده با آنچه که به اجرا در می‌آید فاصله زیادی وجود دارد. دراین دوره باید نظام تصمیم سازی را تقویت کنیم.

به گزارش ایلنا، " محمد باقرقالیباف "، در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ۱۴ که صبح امروز برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به عنوان خدمتگزار در شهرداری وظیفه داریم توجه به اهمیت ماه محرم داشته باشیم و همین طور از حیثمسوولیت حقوقی نیز وظیفه داریم دراین ماه به مجموعه شهر نیز توجه کنیم.

وی افزود: اگر آموخته‌ایم امام حسین(ع) چراغ هدایت است، در واقع غرض این است که هر کس حسینی هست، هدایت شده است. باید درتمام شئونات زندگی حسینی عمل کنیم تاهدایت شده باشیم. درشهرداری نیز باید اینگونه عمل کنیم و بسترش را نیز برای شهر آماده کنیم.

شهردار تهران به فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: یک بعد فرهنگ حسینی وعاشورا ظلم ستیزی و عدالت طلبی و بعد دیگرش اوج مهربانی و ایثار است که جمع این‌ها با هم می‌تواند ما را حسینی کند.

قالیباف در ادامه به چالش امروز مدیریتی در جامعه اشاره و اظهار کرد: یکی از چالش‌های امروز مدیریت در کشور ما در ابعاد و سطوح مختلف این است که در نظام تصمیم گیری و تصمیماتی که گرفته می‌شود، فاصله زیادی میان تصمیم تا اجرای آن وجود دارد.

وی با تاکید براینکه براساس تجربیاتی که به دست آورده‌ایم موارد قابل قبولی در نظام تصمیم سازی نیز داشته‌ایم، تصریح کرد: با این وجود چالشی که نتوانستیم آن را رفع کنیم این است که آنچه تصمیم گرفته شده و ابلاغ می‌شود با آنچه پیاده می‌شود ومردم می‌بینند، فاصله زیادی دارد.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: باید بر این موضوع متمرکز شویم تا مسیر نظام تصمیم سازی را حفظ و تقویت کرده و اولویت را به این مساله بدهیم که آنچه که مورد تصمیم قرار می‌گیرد، چگونه اجرایی می‌شود، این از اولویت‌های جدی ما دراین دوره است.

قالیباف موضوعات شهر، شهروند و شهرداری را سه موضوع مورد توجه درچهار ساله پیش روی شهرداری خواند که توسط کار‌شناسان مورد رصد قرار گرفته و تصریح کرد: بر اساس آنچه از بزرگان آموخته‌ایم دو روزمان نباید مانند هم باشد چه رسد به اینکه بخواهیم مانند ۸ سال گذشته عمل کنیم. پس باید به شهرداری و درون سازمان از بعد تحولات انسانی توجه کنیم وکاری کاملا اجتماعی برای سوق دادن شهر و شهروند به این سو انجام داده و در نظام تصمیم سازی نیز این مساله را اولویت بخشیم.

وی در ادامه از اقدامات دکتر نوریان شهردار پیشین منطقه ۱۴ تقدیر کرد و گفت: بدون شک وجود ایشان برای شهرداری یک فرصت است. ما هم اکنون نیز در پشت خاکریز قرار داریم اما سنگرمان جا به جا شده وهمچنان در حال تلاش و جهاد هستیم. امیدوارم بتوانیم حتما از ظرفیت ایشان در شهرداری همچنان استفاده کنیم.

شهردار تهران افزود: فرهادی نیز در این منطقه شناخته شده است و اکنون نیز فرصت خدمت دیگری برای ایشان فراهم شده که امیدوارم موفق باشند و تلاش مضاعفی انجام دهند تا بتوانیم دین و وظیفه خود را نسبت به مردم این منطقه به خوبی انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمودند من یک موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی‌کنم اظهار کرد: زمانی که ما در پشت خاکریز‌ها بودیم می‌دیدم افرادی که می‌جنگند از کجا آمده‌اند. مردم این مناطق دین خود را به نظام و انقلاب و اسلام به جا آورده‌اند و امروز خدمت کردن به آن‌ها تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

قالیباف تاکید کرد: باید به همه شهروندان خدمت کنیم اما با افتخار می‌گوییم که برای مردم و مناطقی که دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند خدمت ویژه‌ای خواهیم کرد و حتما هزینه‌اش را نیز پرداخت می‌کنیم. ازاین کار پشیمان نیستیم و این را جزء فرهنگ حسینی و انقلابی می‌دانم.

وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش درمنطقه ۱۴ فعالیت کرده و خدمت کنیم تا جبران گذشته بشود.

براساس این گزارش شهردار تهران حکم شهرداری مهندس تورج فرهادی را به ایشان تقدیم و از زحمات دکتر اردشیر نوریان نیز قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز