خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

هویت تهران نیاز به گردگیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۲۸

تهران شهری تاریخی است که یادگاری‌های گوناگونی را از دوره‌های مختلف تاریخی در دل خود جای داده است بنابراین هویت تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تهران نیاز به گردگیری دارد.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هویت تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تهران نیاز به گردگیری دارد.

به گزارش ایلنا، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران هدف از این برنامه را توجه به هویت تاریخی فرهنگی تهران و پیگیری مشکلات و مسائل محله‌هایی قدیمی شهر دانست.

وی همچنین افزود: تهران شهری تاریخی است که یادگاری‌های گوناگونی را از دوره‌های مختلف تاریخی در دل خود جای داده است بنابراین هویت تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تهران نیاز به گردگیری دارد شاید در این بازدید‌ها بخشی از این هویت تاریخی و معاصر بیشتر نمایانده شود.

این برنامه از چشمه علی و تپه تاریخی همجوار آن آغاز شد و با دیدار از دژ تاریخی اشکانی و ارگ سلجوقی ادامه یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در آرامگاه جبار باغچه‌بان(بنیانگذار آموزش کودکان کر و لال در ایران)، ‌ نجم الملک(منجم و نخستین کسی که تقویم رسمی را استخراج کرد)، میرزا غلامرضا اصفهانی(خوشنویس بنام دوره قاجار) و مرحوم علامه شعرانی(از علمای بنام تهران) و تعدادی از مشاهیر و علمای نامدار حاضر شد و قرائت فاتحه کرد.

بازدید از نخستین کارخانه سیمان ایران که در دوران جنگ جهانی دوم توسط آلمان‌ها در تهران ساخته شده بود از دیگر برنامه‌های این گشت تهران‌شناسی بود.

احمد مسجد جامعی با تأکید بر تبدیل این مکان به مجموعه‌ای فرهنگی و تفریحی گفت: این مکان به محله هویتی صنعتی داده است با توجه به اینکه بنا سالم است می‌تواند به موزه ایی با رویکرد صنعتی تبدیل شود.

بر اساس این گزارش این برنامه با بازدید از بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و دیدار از کاروانسرای شاه عباسی، کاروانسرای دوقلو، بازار و مکان‌های تاریخی همجوار حرم و گفتگو با کسبه و اهالی محل ادامه و با زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم پایان یافت.

در این برنامه، شهردار منطقه بیست و اعضای شورایاری منطقه ری رئیس شورای شهر را همراهی می‌کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هر جمعه در یکی از مناطق و محلات تهران حضور می‌یابد. از بافت تاریخی، فرهنگی هنری و اجتماعی منطقه بازدید می‌کند و با مشاهیر، هنرمندان و افراد صاحب نام محلات گفت‌و‌گوی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز