خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی خبر داد:

تعامل دولت و شهرداری درنوسازی بافت‌های فرسوده

کد خبر : ۱۱۵۶۰۴

بالغ بر ۳۲ دستگاه در امر نوسازی بافت‌های فرسوده دخیل هستند و ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، تعیین تکلیف زمین‌های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی و… تعامل و هم افزایی توان مدیریتی در میان دستگاه‌های مربوطه شکل گیرد.

ایلنا: ‌ مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از تعامل و همکاری دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: ۳۲ دستگاه در امر نوسازی بافت‌های فرسوده دخیل هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا جعفری گفت: ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، تعیین تکلیف زمین‌های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی و… تعامل و هم افزایی در توان مدیریتی میان دستگاه‌های مربوطه شکل گیرد.

وی با اشاره به نخستین نشست هم‌اندیشی سازمان نوسازی شهر تهران با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، برگزاری این جلسه را نقطه عطفی در مسیر احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران دانست و گفت: تعامل و همکاری میان نهادهای دولتی و نهادهای خدمتگزار مدیریتی قطعاً آثار و برکات گشایش خدمت به مردم را در بر داشته و باعثتسریع در روند نوسازی کلانشهر تهران بر اساس تکالیف قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه مانع فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی اصلی‌ترین موانع پیش روی نوسازی هستند، افزود: دفاتر خدمات نوسازی به عنوان فرماندهان خط مقدم نوسازی در محلات با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، شناخت فرصت‌های بالقوه، ترغیب و انگیزه بخشی و تعریف پروژه‌های محرک توسعه نسبت به رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در بافت‌های فرسوده اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با استفاده از جریان‌های علمی و دانشگاهی و حمایت وزارت اقتصاد و دارائی، طرح‌ها و مدل‌های اقتصادی مختلفی برای تسهیل در روند نوسازی تدوین شده است، از اجرای طرح شمس ایرانیان به منظور هدایت سرمایه‌های خرد و کلان در بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گفته جعفری بالغ بر ۳۲ دستگاه در امر نوسازی بافت‌های فرسوده دخیل هستند و ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، تعیین تکلیف زمین‌های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی و… تعامل و هم افزایی توان مدیریتی در میان دستگاه‌های مربوطه شکل گیرد.

به گفته وی در این راستا مقرر شده است تا ۵ کارگروه مختلف با عناوین کارگروه شیوه تأمین منابع مالی، کارگروه فنی و فناوری و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، کارگروه اجتماعی فرهنگی و محرک توسعه، کارگروه حقوقی و امور نهادها، کارگروه تدوین و بازنگری شرح خدمات و اسناد طرح‌های توسعه شهری تشکیل شود و پس از جمع‌بندی مباحثدر این کارگروه‌ها، نشست‌های مشترک دیگری میان سازمان نوسازی و سازمان عمران و بهسازی شهری تهران برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز