خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه عطر سیب:

هیئات مذهبی به عنوان رسانه هایی موثر باید انتقال دهنده حقانیت شیعه باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۴۱

عناد اصلی دشمنان با اساس فرهنگ اسلامی و ظلم ستیزی ما است / در شهرداری تهران وظیفه داریم از مراسم محرم و صفر به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی پشتیانی کنیم و به هیات ها که از قدیمی ترین تشکل های مردمی هستند کمک و یاری رسانیم.

ایلنا: شهردار تهران گفت: هیات های مذهبی از جمله نهادهای خود جوش مردمی و مهم ترین نشانه هایی هستند که فرهنگ عاشورا و کربلا را به تمام جوامع اسلامی و غیر اسلامی معرفی می کنند و ما باید به بهترین شکل از این رسانه ها استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، " محمد باقر قالیباف " صبج امروز در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه " عطر سیب " که در بوستان ولایت برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: نکته‌ای که همه ما باید به آن توجه کنیم این است که اگر خداوند و امام حسین(ع) قبول کنند ما همه جزو خادمین اهل بیت(ع) هستیم و باید تلاش کنیم در رفتار و گفتارمان فرهنگ عاشورا و کربلا را نمایندگی کنیم و اگر در رفتار ما تولی باشد می توانیم خود را از وارثان این فرهنگ بدانیم.

وی ادامه داد: ما با استفاده از رسانه هایی به نام هیات می توانیم حقانیت شیعه را در جهان مخصوصا در شرایط کنونی منطقه که دشمنان برداشت غلطی از فرهنگ اسلام و شیعی دارند به درستی منتقل کنیم.

شهردار تهران با بیان این که به درستی باید به فلسفه عاشورا توجه کنیم گفت: اگر ما این حقیقت عظیم فرهنگی و تربیتی که در عاشورا رخ داده و جز امر به معروف و نهی از منکر و اقامه قسط و عدل نبوده را تنها به بخش حماسی اش اشاره کنیم، نتوانسته ایم حق مطلب را ادا کنیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: اگر انسان با ظلم مبارزه و برای قسط و عدل اقدام کند حتما با امام حسین(ع) محشور می شود.

وی با اشاره به این فرموده حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است " گفت: امروز اگر نظام اسلامی در مقابل ظلم قرار گرفته باید بدانیم که موضوعاتی مانند موضوعات هسته ای بهانه است و آنها عناد اصلیشان با اساس فرهنگ اسلامی یعنی ظلم ستیزی است.

شهردار تهران گفت: ما در شهرداری تهران وظیفه داریم از مراسم محرم و صفر به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی پشتیانی کنیم و به هیات ها که از قدیمی ترین تشکل های مردمی هستند کمک و یاری رسانیم.

وی با بیان این که در دروه جدید مدیریت شهری با نگاه اجتماعی و انسان محور به شهر نگاه می کنیم تاکید کرد: در کنار موضوعات کالبدی به موضوعات کارکردی، فرهنگی و انسان محوری توجه می کنیم و بدون شک توجه به محرم و صفر از زمینه های مهم کار ما است.

به گفته قالیباف بیشتر باید به کارکردها، عملکردها و رفتارهایمان توجه کنیم نه تنها به فعالیت هایمان. بنابر این اگر هیاتی برگزار کنیم که در آن از فرهنگ نماز فاصله بگیریم بر مدار اسلام حرکت نکرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز