خبرگزاری کار ایران

مهرماه ۹۲ در پایتخت با ۲۲ روز هوای ناسالم؛

پیش بینی پاییزی با هوای بسیار آلوده برای پایتخت نشینان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۴۱

سال گذشته در مهرماه ۱۳ روز هوای ناسالم و ۱۷ روز هوای سالم داشتیم که متاسفانه امسال وضعیت بدتری از نظر الودگی هوا را شاهد بودیم و شهروندان تهرانی تنها ۸ روز هوای سالم تنفس کردند.

ایلنا: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مهرماه امسال شهروندان تهرانی حتی یک روز هوای پاک تنفس نکردند و از ابتدای پاییز۲۲ روز هوای پایتخت ناسالم بوده است.

به گزارش ایلنا، " یوسف رشیدی " با بیان این مطلب اظهار کرد: مهرماه امسال هوای تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط نامناسبی قرار داشته چنانچه حتی یک روز هوای پاک در تهران نداشتیم، ۲۲ روز هوای شهر ناسالم و تنها ۸ روز هوا سالم بوده است.

وی با مقایسه آمار روزهای ناسالم مهرماه امسال با سال گذشته افزود: سال گذشته در مهرماه ۱۳ روز هوای ناسالم و ۱۷ روز هوای سالم داشتیم که متاسفانه امسال وضعیت بدتری از نظر الودگی هوا را شاهد بودیم و شهروندان تهرانی تنها ۸ روز هوای سالم تنفس کردند.

رشیدی با بیان اینکه با شمار روزهای ناسالم مهرماه سال جاری و مقایسه این آمار با سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد پایتخت پاییز ناسالم تری را از نظر آلودگی هوا پیش روی خواهد داشت گفت: هرساله با نزدیک شدن به ماه‌های آبان و آذر پدیده‌هایی همچون اینورژن، وارونگی دما و پایداری هوا قوت می‌گیرد که‌گاه منجر به تعطیلی دستگاه‌های مختلف و بخش‌های آموزشی می‌شود اما متاسفانه به حل معضل آلودگی هوا به صورت ریشه‌ای پرداخته نمی‌شود و تنها با تشدید آلودگی‌ها اظهار نظر‌ها در این خصوص افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: بار‌ها و بار‌ها گفته شده که حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور تنها با ارتقا کیفیت خودرو‌ها و سوخت، خروج به موقع خودروهای فرسوده، ممانعت از تردد موتورسیکلت‌های غیر استاندارد و فرسوده در شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و… امکان پذیر است اما متاسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به این موضوعات توجه نشده است. با این وجود امیدواریم که دولت جدید گام‌های اساسی در تحقق این موارد برداشته و عزم ملی برای حل معضل آلودگی هوا در کشور شکل گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز