خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۱:

مردم در دوره جدید مدیریت شهری باید تحولات بزرگتری را ببینند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۰۸

مردم باید اثرات خوب کار کردن ما را در زندگی مادی و معنوی خود ببینند / مردم به عمل ما بیش از حرف و کلاممان توجه می‌کنند / آلودگی هوا؛ مهم‌ترین چالش تهران / احداث۴۰۰ مسجد در دستور کار شهرداری است.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه امروز اگر چه جنگ تمام شده اما مجاهدت و دفاع هنوز هست و تنها سنگر عوض شده است، گفت: روزی با حمله نظامی و روزی دیگر با تحریم اقتصادی به ما فشار می‌آورند و دشمن این گونه می‌خواهد ما را از ماهیت انقلاب اسلامی دور و با روحیه ظلم ستیزی ما مقابله کند.

به گزارش ایلنا " محمد باقر قالیباف "، ساعتی قبل در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۱ که با حضور قائم مقام وی، مدیران شهری و جمعی از روحانیون منطقه ۱۱ در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر گفت: خداوند وقتی نعمت ولایت را به بشر داد نعمات خود را کامل کرد و این نعمت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نعمت در زندگی بشر است و این بدان معناست که همه ما محبین اهل بیت(ع) باید توجه کنیم که دشمنان و مخالف اسلام و نظام اسلامی ما که متبلور از نظام متکی به ولایت و برگرفته از فرهنگ عاشورا است نیز وقتی می‌خواهند با ما دشمنی کنند بر موضوع تضعیف ولایت و دور کردن مردم از فرهنگ اهل بیت(ع) متمرکز می‌شوند.

دشمن نگران اسلام متکی به فرهنگ جهاد و اهل بیت(ع) است

وی افزود: آنچه که دشمنان ما را نگران می‌کند اسلام متکی بر فرهنگ جهاد و شهادت، اهل بیت(ع) و قرآن کریم است و شکر داشتن این نعمات نیز این است که من و امثال من که به برکت خون شهدا و نظام اسلامی بعد از چند صد سال از سیطره طاغوت‌‌ رها شده و در سایه نظام ولایی زندگی می‌کنیم، صادقانه به مردم خدمت کنیم و کاری کنیم مردم کارآمدی نظام اسلامی را ببینند و تفاوت آن را با سایر نظام‌ها درک کنند.

مردم باید اثرات خوب کار کردن ما را در زندگی مادی و معنوی خود ببینند

شهردار تهران ادامه داد: هیچ دعوتی به اسلام و اهل بیت(ع) امروز برای جوانان ما همانند خوب کار کردن نیست، مردم باید اثرات خوب کار کردن ما را در زندگی مادی و معنوی خود ببینند.

مردم به عمل ما بیش از حرف و کلاممان توجه می‌کنند

قالیباف خاطر نشان کرد: برای نشان دادن کارآمدی نظام ولایی و اطاعت از ولایت باید بدانیم مردم به عمل ما بیشتر از حرف و کلاممان توجه می‌کنند و خداوند نیز به حرف پاداش نمی‌دهد و به عمل پاداش می‌دهد و امروز نیز باید این قدرت درون خود را در سایه ولایت پیش برده تا گره از کار مردم باز کنیم و این کار بهترین دعوت به انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) است.

اگر دشمنان احساس کنند تحریم اقتصادی ما را ضعیف کرده حتما بر این موضوع بیشتر اصرار می‌کنند

وی افزود: امروز اگر می‌خواهیم بگوییم در همه شئونات جامعه باید اثر گذار باشیم راه آن کار و تلاش است و در سیاست خارجی نیز که مباحثمذاکره مطرح است اگر کارمان را با قوت انجام ندهیم پشت میز مذاکره ضعیف خواهیم بود و اگر دشمنان احساس کنند تحریم اقتصادی بر ما فشار آورده و ما را ضعیف کرده حتما بر این موضوع بیشتر اصرار می‌کنند و زمانی حرف حق ما را قبول می‌کنند که احساس کنند چنین تحریمی در مجموعه ما اثر گذار نبوده و نتوانسته‌اند ما را از فرهنگ و آرمان‌های مبتنی بر سنت‌های الهی منصرف کنند.

قالیباف تصریح کرد: دشمن باید احساس کند چنین فرهنگی در جامعه ما وجود دارد و هرقدر که جمعیت ما هم در برابر انبوه دشمنان کم باشد، ما معتقد به فرهنگ قرآنی هستیم و این باور ماست و زیاد و کم در ما اثر ندارد و مهم این است که در صراط مستقیم باشیم و با تکیه بر خداوند پیروزی از آن ماست.

دشمن روزی با حمله نظامی و روزی با تحریم اقتصادی می‌خواهد ما را از ماهیت انقلاب اسلامی دور کند

وی با بیان اینکه امروز جنگ تمام شده اما مجاهدت و دفاع هنوز هست و تنها سنگر عوض شده است، گفت: روزی با حمله نظامی و روزی با تحریم اقتصادی به ما فشار می‌آورند و دشمن این گونه می‌خواهد ما را از ماهیت انقلاب اسلامی دور کرده و با روحیه ظلم ستیزی ما مقابله کند وگرنه اسلام در جاهای دیگر نیز هست و بار دیگر تاکید می‌کنم به فرموده مقام معظم رهبری مبارزه با امریکا فقط با کار است و کار و کار و جز آن چیز دیگری نیست.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: نباید احساس کنیم که فقط شغلی داریم و باید حقوق بگیریم، ما در صحنه یک مجاهدت هستیم و همه جوارح، وقت و فکرمان باید این باشد که عمر خود را در سایه نظام اسلامی صرف کنیم و آن را جز با کار برای خدا و خلق خدا عوض نکنیم و بدانیم اگر غیر از این کنیم خود را ارزان فروخته‌ایم و این اشتباهی بزرگ است.

مردم در دوره جدید مدیریت شهری باید تحولات بزرگتری را ببینند

وی با بیان اینکه باور داریم که نباید دو روزمان و دو سالمان مانند هم باشد، گفت: دور سوم مدیریت شهری آغاز شده و مردم در این دوره باید تحولات بزرگتری را ببینند.

در دوره جدید در کنار توسعه کالبدی شهر با‌‌ همان شتاب گذشته، نقشه یک یکم در حوزه مسائل فرهنگی خواهیم داشت

قالیباف خاطر نشان کرد: در این دوره نیز در تهران و خارج آن همه باید توسعه کالبدی ببینند و علاوه بر آن باید احساس کنند که رفتار و خلق و خوی مردم در تعامل با یکدیگر تغییر یافته و این مهم‌ترین وظیفه ماست تا در کنار توسعه کالبدی شهر، نقشه یک یکم در حوزه مسائل فرهنگی در ابعاد مختلف آن داشته باشیم؛ هرچند که توسعه کالبدی با توجه به ضعف‌هایی که وجود دارد باید با‌‌ همان شتاب سابق ادامه داشته باشد.

آلودگی هوا؛ مهم‌ترین چالش تهران

وی، آلودگی هوا را مهم‌ترین چالش شهر تهران دانست و افزود: آلودگی هوا جان کودکان ما و همه شهروندان را به خطر انداخته است و شهرداری تلاش کرده تا اقداماتی مانند توسعه فضای سبز را در این راستا انجام دهد و همه شاهد آن هستند که تهران امروز نسبت به گذشته سبز‌تر شده و فقط در سال گذشته شش میلیون درخت مثمر و غیر مثمر کاشته شده است که باید این روند ادامه یابد.

قالیباف خاطر نشان کرد: امروزدر جنگل‌های اطراف تهران و در کمربند سبز توسعه فضای سبز از ۳۶ هزار هکتار گذشته که باید به ۵۰ هزار هکتار برسد و این کمربندی باید در اطراف تهران تکمیل شود و شهر سبز‌تر از گذشته باشد.

شهردار تهران با طرح این پرسش که آیا تنها با سبز‌تر کردن زمین آسمان آبی‌تر می‌شود؟ گفت: چنین نیست، برای این کار نیازمند آن هستیم که بخش‌های دولتی و غیر دولتی و مردم دست به دست هم داده تا آسمان آبی‌تر و زمین سبز‌تر و شهروندانی با زیست مومنانه داشته باشیم و برای جان انسان‌ها که شرعا مکلف به حفاظت از آن هستیم باید تلاش کنیم و در همه این‌ها نیاز به همراهی مردم داریم و دست نیاز به سوی همه متخصصان دراز می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای این مهم، برخی محدودیت‌ها را بپذیریم و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید در این فرهنگ سازی همراهی کنند، گفت: ما مشکل پارکینگ داریم اما در بسیاری از نقاط دنیا به دلیل آنکه ساخت پارکینگ موجب انگیزه برای تردد با ماشین‌های شخصی می‌شود اجازه ساخت پارکینگ نمی‌دهند تا آلودگی هوا نیز بیشتر نشود و حمل و نقل عمومی تعریف شده است و این باید تبدیل به یک مطالبه برای مردم ما نیز شود.

قالیباف افزود: دو لاین خیابان جمهوری محل پارک ماشین هاست در صورتی که هر متر زمین آنجا از پول بیت المال است و نباید به محل پارک صاحب یک مغازه تبدیل شود و این یعنی باید در بعضی جا‌ها سبک زندگی را تغییر دهیم؛ همچنین زمانی که خیابان ۱۵ خرداد و ناصر خسرو بسته شد همه اعتراض کردند که ماشین‌ها باید تردد کنند یا در وضع موتور‌ها در شهر وضع بدی داریم که همه این‌ها باید مورد توجه باشد.

احداث۴۰۰ مسجد در دستور کار شهرداری است

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به صحبت‌های یکی از روحانیون حاضر در جلسه مبنی بر وجود مسجد بدون مناره حضرت ولی عصر در ضلع جنوبی تئا‌تر شهر گفت: حتما مسجد بدون مناره نداریم و این را من در نماز جمعه نیز گفتم و قول دادم، اما اینکه در حاشیه خیابان ولی عصر(عج) نیازمند مسجد هستیم شکی نیست، شاید اگر روزی که مکان یابی مسجد حضرت ولی عصر(عج) می‌شد من شهردار بودم به گونه‌ای دیگر عمل می‌کردم؛ اما بدانید احداث۴۰۰ مسجد در دستور کار شهرداری است و این موضوعی جدی است و مسجد را اساس کار جامعه و بشریت در یک نظام اسلامی می‌دانیم و نمی‌خواهیم ساخت یک مسجد در تقابل با بخش‌های مختلف فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه افتخار من است که بچه مسجدی هستم و از سوم ابتدایی مکبر مسجد بودم افزود: اگر مصر بودم سینما آزادی را بسازم دلیلش آن بود که تهمت بزرگی به نظام اسلامی زدند و گفتند که جمهوری اسلامی چون با سینما مخالف است آن را آتش زده و این سینما سال هاست تبدیل به گودالی شده است، به همین دلیل ما باید این تهمت‌ها را از نظام اسلامی دور کنیم.

قالیباف تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ مسجد در تهران ساخته شده است و بقیه آن نیز در حال ساخت است و این ادعا که مسجدی ساخته شده تا مجموعه تئا‌تر شهر از بین برود اشتباه است و این جدل‌ها ی گمراه کننده و سیاسی است و به عنوان بچه‌های وفادار به انقلاب و نظام باید مواظب باشیم که کسانی که می‌خواهند شیطنت کنند موفق نشوند و ما را از مدار کار و فعالیت دور نکنند.

پیش بینی ۸۰۰ مناره برای ۴۰۰ مسجد بدون مناره شهر

شهردار تهران خاطر نشان کرد: ۸۰۰ مناره برای ۴۰۰ مسجدی که مناره ندارند پیش بینی شده و نباید اجازه دهیم که افراد مغرض ساخت مراکز فرهنگی را در تقابل با ساخت مساجد قرار دهند.

قالیباف افزود: اگر بخواهیم تغییر در رفتار‌ها و سبک زندگی داشته باشیم همه به ویژه رسانه‌ها، مساجد، علما، دانشگاه‌ها و مردم در بخش‌های مختلف باید دست به دست هم دهیم و بدانیم با این همدلی تحول قابل انجام است و مردم ما نیز ظرفیت‌های خوبی دارند و ما مدیران نیز باید دست به دست هم داده تا به درستی برنامه ریزی کنیم و با توکل به خداوند و اخلاص و برادری پیش رویم.

«شادالویی» جایگزین «ندرلو» شد

وی ضمن تشکر از سرپرست سابق شهرداری منطقه ۱۱، گفت: سرپرستی دوران سختی است همه مسئولیت‌ها را می‌خواهند اما امکانات به اندازه کافی نیست و به آقای ندرلو فشار مضاعفی در این دوره آمد که از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم آقای شادالویی با تلاش مضاعف نسبت به گذشته این راه را ادامه دهند.

قالیباف با تاکید بر اهمیت توجه به درون شهرداری تصریح کرد: ما تا در درون شهرداری تحول اسلاسی در حوزه کارآمدی و آرامش نداشته باشیم نمی‌توانیم آرامش را به جامعه منتقل کنیم و امیدوارم تا زمانی که فرصت داریم حداکثر استفاده را ببریم.

شهردار تهران افزود: امیدوارم مهندس شادالویی بر اساس‌‌ همان ۱۰ محوری که در حکم ایشان آمده فعالیت کند چرا که این محور‌ها مبنای کار ما در ۴ سال آینده در مناطق مختلف شهرداری است و امیدوارم دعای خیر خانواده شهدا که برکت جامعه هستند برای ما ادامه یابد تا بتوانیم کار را به درستی پیش ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز