خبرگزاری کار ایران

قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۰:

تصمیم جدایی ری از تهران کار‌شناسی نبود / «ری» نماد عینی فرهنگ اسلامی، ایرانی ماست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۲

تلاش کردیم تا شهرداری ری از تهران جدا نشود، ‌هرچند از لحاظ مادی حتما به نفع شهر تهران بود که شهر ری از تهران جدا شود چرا که حداقل بیش از ۱۰ تا ۱۲ برابر درآمدی که از شهر ری امروزکسب می‌شود.

ایلنا: شهردار تهران گفت: ‌در باورهای اسلامی و بنا بر آنچه که از گفته‌های علما، ‌کار‌شناسان دین، ‌فقها و نخبگان به دست ما رسیده و با یک نگاه دینی برای اداره شهر، ‌این طور فهمیدیم که اگر همه توسعه‌ها و امکانات مادی را فراهم کنیم اما منتج به اثری در رفتار اسلامی انسان‌ها نشود، ‌کار ما هیچ ارزشی ندارد و این مهم‌ترین وجه ممیز مدیریت دینی با سایر مکاتب مدیریتی دنیاست و باور ما این است که باید بر این موضوع متمرکز شویم و این تحول جدی را در شهروندان ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، " محمد باقر قالیباف "، امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۰ که با حضور امام جمعه شهر ری، قائم مقام شهردار تهران، برخی معاونان شهرداری و ‌شهرداران مناطق، ‌ شورایاران و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، ‌ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امروز هر چه در زندگی در ابعاد مادی و معنوی داریم مدیون خانواده معزز شهدا و ایثارگران است و وجود خانواده شهدا و ایثارگران برکت بزرگی است و امیدواریم این بزرگواران سالیان سال عمر کنند و ما نیز توفیق خدمت به آنان را داشته باشیم.

فرصت‌های در دست ما به برکت انقلاب و نظام اسلامی است

وی افزود: باور ما این است که فرصت‌هایی که به دست ما رسیده به برکت انقلاب و نظام اسلامی و خون شهداست و باید آن را توفیق الهی بدانیم و اینکه شکر آن جز با خدمت خالصانه به مردم محقق نمی‌شود و اگر این گونه خدمت کنیم خدا نعمتش را بر ما افزون می‌کند.

در دوره جدید فعالیت هم مصمم به تمرکز بر جنبه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی شهر هستیم

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: ‌مصمم هستیم که در این دوره نیز متمرکز بر فعالیت‌هایی باشیم که بیشتر جنبه‌های تربیتی، ‌ انسانی، ‌فرهنگی و اجتماعی دارد، ‌هرچند که هر انسان منصفی که هشت سال گذشته را دیده باشد نیز رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهر را مشاهده کرده و به توسعه اجتماعی‌‌ همان طور که در گذشته نیز مورد نظر بوده توجه ویژه خواهیم داشت. این امر را در زیر ساخت‌ها نیز بسیار مورد اهمیت می‌دانیم.

وی تصریح کرد: ‌تعداد مساجد، حسینیه‌ها، ‌مراکز ورزشی، ‌سالن‌های تئا‌تر و سینما، ‌سراهای محلات و زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای شهر در همین شهر ری که منطقه‌ای محروم بوده، ‌با گذشته قابل قیاس نیست و اتفاقات بزرگی در این مدت افتاده است.

تشریح تفاوت مکتب مدیریتی اسلام با سایر مکاتب مدیریتی در دنیا

قالیباف ادامه داد: ‌در باورهای اسلامی و بنا بر آنچه که از گفته‌های علما، ‌ کار‌شناسان دین، ‌فق‌ها و نخبگان شنیدیم و با یک نگاه دینی برای اداره شهر، ‌این طور فهمیدیم که اگر همه توسعه‌ها و امکانات مادی را فراهم کنیم اما منتج به اثری در رفتار اسلامی انسان‌ها نشود، ‌کار ما هیچ ارزشی ندارد و این مهم‌ترین وجه ممیز مدیریت دینی با سایر مکاتب مدیریتی دنیاست و باور ما این است که باید بر این موضوع متمرکز شویم و این تحول جدی را در شهروندان ایجاد کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهر ری و منطقه ۲۰ تهران نماد عینی فرهنگ اسلامی، ایرانی ماست، ‌گفت: ‌در شهر ری این دو وی‍ژگی با هم آمیخته است و کمک می‌کند که به سنت‌ها توجه کنیم و آن را زیر پا نگذاریم، ‌البته نقد منصفانه بر برخی سنت‌ها وجود دارد اما آن‌ها را مانند کسانی که می‌خواهند پا بر سنت‌ها بگذارند، نفی نمی‌کنیم.

‌وظیفه خود را در شهر ری بسیار سنگین می‌دانیم

قالیباف با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ری قبله تهران و قلب تهران است»، ‌افزود: ‌وظیفه خود را در شهر ری بسیار سنگین می‌دانیم چرا که اینجا نماد عینی فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست و ظرفیت‌های خوبی نیز دارد، ‌ هر چند که محرومیت نیز در این منطقه نمایان است و وقتی این‌ها را در کنار هم می‌بینیم بنا بر تربیت اسلامی خود وظیفه سنگینی حس می‌کنیم که باید توجه بیشتری کرده و مزیت‌های نسبی آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهر اتفاقات مهمی را شاهد بودیم گفت: ‌با این وجود بافت فرسوده همچنان زخم کهنه‌ای در پیکر شهر است که هم فرهنگ اسلامی و هم فرهنگ ایرانی ما را مورد آسیب قرار می‌دهد.

‌شهر ری از قطب‌های بزرگ گردشگری با رویکرد اسلامی و ایرانی است

شهردار تهران تصریح کرد: ‌شهر ری از قطب‌های بزرگ گردشگری با رویکرد اسلامی و ایرانی است و نباید این بزرگ‌ترین مزیت به بزرگ‌ترین نقطه ضعف تبدیل شود، ‌هرچند که همه این‌ها به شهرداری مربوط نمی‌شود اما می‌توانیم با مسائل فرهنگی و انسان محوری و با جوهره دینی و تربیتی گام‌های بزرگی در این زمینه برداریم.

به گفته قالیباف از سراسر کشور برای زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ری مسافرت می‌کنند و باید برای مسائل حاشیه‌ای این شهر آن مانند بافت فرسوده و آسیب‌هایی که ایجاد می‌کند چاره اندیشی کرد.

شهردار پایتخت افزود: حمل و نقل عمومی از موضوعات جدی است که باید از تمرکز خارج شود و شهرداران مناطق باید به ایستگاه‌های اتوبوس و مترو توجه ویژه داشته باشند و به شهروندانی که در این ایستگاه‌ها منتظر هستند تا به مقصد برسند، ‌به کارگری که کار پیدا کرده و باید بخشی از حداقل درآمد خود را برای رسیدن به مقصد بدهد توجه ویژه کنند؛ همه این‌ها مانند موضوع نگهداشت شهر و مسائل خدماتی و فرهنگی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تاکید شهردار تهران بر اهمیت بدنه شهرداری

وی با تاکید بر اهمیت به بدنه شهرداری تهران اظهار کرد: ‌در شهرداری آن طور که باید به بدنه شهرداری توجه نکردیم و این در حالی است که هر چه در شهر اتفاق می‌افتد از همین بدنه است و باید توجه لازم به رفتار انسانی وعدالت محوری در درون شهرداری داشته باشیم و این موضوع از اولویت‌های اساسی ما در همه زمینه‌ها شامل به کارگیری، رعایت شایسته سالاری، ‌مسائل معیشتی، ‌حسن اخلاق در سطوح مختلف از رفتگر گرفته تا مدیر مجموعه است.

شهردار تهران تصریح کرد: ‌ باور ما این است که شهرداری و شهر ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و ما باید با اخلاص و مدیریت درست و تکیه بر فرهنگ جهادی به تمام معنا در تمام ابعاد از آن استفاده کنیم و همه مدیران، ‌علما، ‌خانواده شهدا و همکاران شهرداری برای تحقق ظرفیت‌ها باید دست به دست هم دهند و قطعا هر مدیری نیز با همبستگی، ‌ همکاری و نظم انظباط موفق می‌شود تا به این وسیله از ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.

بیش از ۱۰ برابر درآمد ری برای آن هزینه می‌شود

قالیباف در ادامه با اشاره به موضوع جدایی ری از تهران و تلاش برای جدا نشدن این دو منطقه خاطر نشان کرد: ‌ تلاش کردیم تا شهرداری ری از تهران جدا نشود، ‌هرچند از لحاظ مادی حتما به نفع شهر تهران بود که شهر ری از تهران جدا شود چرا که حداقل بیش از ۱۰ تا ۱۲ برابر درآمدی که از شهر ری امروزکسب می‌شود بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های بزرگ مانند مترو، ‌اتوبان امام علی و سایر بزرگراه‌ها، ‌بافت فرسوده و غیره‌ برای اداره آن هزینه می‌شود.

وی افزود: ‌ برخی اهالی ری می‌گفتند تهران سختی‌هایش مانند پساب‌ها، ‌ زباله‌ها، ‌ ترافیک و آب‌های سطحی‌اش به ری می‌آید اما ما معتقد بودیم این مشکلات که وجود دارد پس حداقل وقتی این مشکلات قطع نمی‌شود تلاش کنیم پولی هم به ری بیاید و از این ظرفیت استفاده شود و تصمیم جدایی ری از تهران اصلا کار‌شناسی و درست نبود.

قالیباف تصریح کرد: ‌ ممکن بود از نظر تقسیمات کشوری، ‌شهر ری را مستقل بدانیم و در ادارات دیگر چنین بحث‌هایی مست‌تر باشد و من خیلی منکر آن نیستم به عنوان یک بافت و تعصباتی که به عنوان یک شهرستان در آن وجود دارد، اما از نظر موضوع شهر و خدمات شهری، ‌ این شهر ضرر می‌کرد و من احساس تکلیف کردم و بر اساس یک دید کار‌شناسی استدلال منطقی کردیم و مجموعه نیز همراهی کرد و با‌‌ همان باور وظیفه خود می‌دانیم و به این منطقه که از نظر فرهنگی مولد هویتی برای تهران است توجه داریم.

قدردانی از شهردار قبلی و تاکید بر رویکردهای شهردار جدید

شهردار تهران در ادامه ضمن تشکر از زحمات مهندس بابایی شهردار سابق این منطقه گفت: ‌ایشان از مدیران شایسته، ‌ با اخلاق و برادران دوران دفاع مقدس ماست و حتما در مسئولیت دیگری از وی استفاده خواهیم کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت شورایاران و استفاده از نظرات آنان گفت: ‌ مهندس کتانباف نیز نیز با توجه به زحماتی که شهرداران قبلی این منطقه مانند آقایان محمد ن‍ژاد، ‌عبداللهی و بابایی داشتند وظیفه سنگینی بر عهده دارند هرچند که ایشان نیز در اهواز کارنامه قابل دفاع و قابل قبولی دارد و با توجه به اینکه امروز در کنار حرم حضرت عبداعظیم حسنی(ع) خدمت می‌کنند مسئولیت سنگین تری نیز دارند و حتما نیز مردم با مدیران لایق فقط همکاری و محبت دارند و جنوب شهر نیز همواره اولویت ما بوده و هست.

بر اساس این گزارش در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات مهندس بابایی شهردار سابق منطقه ۲۰ تقدیر و حکم انتصاب مهندس کتانباف نیز از سوی شهردار تهران به وی اعطا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز