خبرگزاری کار ایران

قالیباف در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

جامعه‌ای که علم محور نباشد پیشرفت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۵

شاید از نظر قانونی شهرداری وظیفه‌ای دراین حوزه نداشته باشد اما وظیفه ملی و دینی خود را توجه به حوزه علم و دانش و مناطق محروم و تهیه امکانات برای این ظرفیت‌ها دراین عرصه می‌دانیم.

ایلنا: شهردار تهران گفت: هدف در تربیت اسلامی آن است که روح حقیقت جویی و رستگاری را در زندگی به دست آوریم و این مهم تنها با تعلم و تعقل بر بستر تزکیه امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، " محمد باقر قالیباف " صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان پسرانه علامه حلی تهران برگزار شد بعد از نواختن زنگ شروع سال تحصیلی، ضمن تبریک به مناسبت آغاز این سال به دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران و همچنین گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس و به ویژه شهدای دانش آموز گفت: بیشترین قشری که در دوران دفاع مقدس شهید داد قشر دانش آموزان بود و بیشترین حضور را نیز دانش آموزان مقطع دبیرستان داشتند که یادشان را گرامی می‌داریم.

قالیباف پیوند علم و عمل را پیوند مبارکی دانست و افزود: میدان دفاع مقدس، میدان عمل در همه زمینه‌ها، چه در عرصه امتحان ایمان و باور‌ها و چه در عرصه به کارگیری علم، مدیریت، شجاعت و محبت در میدان جنگ بود و میدان پژوهش و علم هم که در مهر ماه شاهد آغاز آن هستیم پیوند مبارکی است و بزرگان دین ما نیز همواره بر اهمیت آن تاکید داشتند که علم و عمل در کنار هم است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند دانایان کسانی هستند که به عمل اهتمام دارند و نادانان افرادی هستند که فقط روایت می‌کنند و حرف می‌زنند و امیدواریم ما بتواینم علم و عمل را در کنار هم به کار گیریم.

شهردار تهران با بیان اینکه هدف در تربیت اسلامی آن است که روح حقیقت جویی و رستگاری را در زندگی به دست آوریم و این مهم تنها با تعلم و تعقل بر بستر تزکیه امکان پذیر است، افزود: اگر جامعه‌ای اسلامی باشد اما علم محور نباشد پیشرفت نمی‌کند و از این رو اسلام بر علم و دانش تاکید دارد و همه ما را مکلف به تلاش در این عرصه کرده و تنها راه پیشرفت ما نیز این است که جامعه، علم محور حرکت کند و بستر عرصه‌های علمی در آن محقق شود.

قالیباف خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه شما مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستید تصریح کرد: زمان آنقدر به سرعت پیش می‌رود که خیلی زود دیر می‌شود و دور خیلی نزدیک است و فکر نکنید که امروز در مقطع دبیرستان هستید و گاهی شما را بچه خطاب می‌کنند، قطعا نگاهی که احساس کند تاثیر گذاری شما کم است نگاه درستی نیست.

وی افزود: بیشترین شهدا را قشر دانش آموزان دادند و بسیاری از افرادی که در میدان جنگ جزو سرداران بزرگ این کشور هستند کسانی هستند که از پشت میز مدرسه به جبهه رفته‌اند و افتخار آفرینی کرده‌اند. بزرگانی نیز که امروز بسیاری از مراکز بزرگ و اتوبان‌ها به نام آنهاست، بچه‌هایی هستند که یا در مقطع دبیرستان یا در ترم‌های اول دانشگاه تحصیل می‌کردند و این چنین افتخار آفریدند.

شهردار تهران در ادامه گفت: امروز نیز در بستر علم و دانش که سنگر اول مجاهدت است شما می‌توانید افتخارات بزرگی بیافرینید و این ظرفیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه من نیز در خانواده‌ای ضعیف بزرگ شدم گفت: تاریخ نشان داده که افراد بزرگ کسانی هستند که با تلاش چیزی را به دست می‌آورند و اینان همیشه پیشتازند و از همه قدر‌شناس‌تر هستند و شهرداری نیز همواره در این عرصه تلاش خود را برای فراهم آوردن بستر لازم انجام می‌دهد.

قالیباف تصریح کرد: شاید از نظر قانونی شهرداری وظیفه‌ای دراین حوزه نداشته باشد اما وظیفه ملی و دینی خود را توجه به حوزه علم و دانش و مناطق محروم و تهیه امکانات برای این ظرفیت‌ها دراین عرصه می‌دانیم.

وی در ادامه گفت: امروز وقتی به ۳۵ سال پیش که خود دانش آموز بودم نگاه می‌کنم احساس می‌کنم که این دوره خیلی با سرعت و کوتاه گذشت و ار این رو می‌گویم که خیلی زود دیر می‌شود و بدانید که تمام آینده، شخصیت و هویت شما در عرصه‌های روحی، روانی، مادی و معنوی در همین ایام رقم می‌خورد و بعد آن اتفاق چندان بزرگی نمی‌افتد و به همین دلیل باید لحظه لحظه آن را قدر بدانید.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: هرچند دراین دوره احساسات بر عقل غلبه دارد اما از من به عنوان برادر خود بپذیرید که مهم‌ترین دوران زندگی خود را سپری می‌کنید و قطعا شما این شرایط را درک می‌کنید و می‌دانید که آینده این کشور را شما دانش آموزان به عنوان بزرگ‌ترین ثروت‌های ملی کشور می‌سازید.

بر اساس این گزارش شهردار تهران در پایان این مراسم نهالی در حیاط دبیرستان علامه حلی غرس کرد و قول داد تا مسایل و مشکلات این منطقه را با سرعت پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز