خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایران و سازمان ملل

کد خبر : ۱۰۴۵۱۵

متاسفانه ایران در معرض بلایای طبیعی زیادی بوده است از این رو راهکاری جز تقویت سیستم پاسخگویی ندارد با این حال اقدامات زیادی انجام شده و از حضور در سازمان مدیریت بحران کشور ایران خوشحال هستم.

ایلنا: رییس سازمان مدیریت بحران از امضای تفاهم ‌نامه همکاری مشترک ایران و سازمان ملل در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قدمی در حاشیه دیدار معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ایران درباره تفاهم‌نامه‌ای که بین ایران و سازمان ملل برای همکاری‌های مشترک امضا شد، افزود: سازمان مدیریت بحران اقدام به برگزاری دو کارگاه ویژه مدیریت بحران و کلاس‌های آموزشی کرده است و در ماه آینده کارگاه‌های عملی برای شبیه‌سازی حوادثو زلزله‌ها در استان کرمان برگزار خواهد کرد.

وی هدف از انعقاد این قرارداد را همکاری دو جانبه با ایران و سازمان ملل متحد به منظور تبادل تجربیات عنوان کرد و گفت: بر اساس گفت‌وگوهایی بین ایران و معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد مقرر شد برنامه‌های آینده ایجاد هماهنگی‌های لازم در حوادثبین‌المللی و حوادثخارج از کشور باشد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از آموزش‌های لازم برای امدادگران و نیروهای مدیریتی خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه درباره چگونگی تسهیل به کمک‌رسانی به حوادثخارج از کشور که به صلاحدید دولت و مسئولین انجام خواهد شد نیز بحثشد.

والری آموس - معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه این نخستین سفر من به ایران است، گفت: ایران یک شرایط بسیار مهم برای سازمان ملل به شمار می‌رود که نه تنها در پاسخ به بلایای طبیعی بلکه در همه زمینه‌ها می‌توانیم همکاری مشترکی با ایران داشته باشیم از این رو باید از تجارب ایران برای رویارویی با بلایای طبیعی در داخل و خارج استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قرار است یک برنامه عمل با کشور ایران داشته باشیم که بر اساس آن مشارکت‌های آینده برنامه‌ریزی شود، درباره ارزیابی سازمان ملل از کشور ایران در مواجهه با بلایای طبیعی، تصریح کرد‌: متاسفانه ایران در معرض بلایای طبیعی زیادی بوده است از این رو راهکاری جز تقویت سیستم پاسخگویی ندارد با این حال اقدامات زیادی انجام شده و از حضور در سازمان مدیریت بحران کشور ایران خوشحال هستم.

معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه می‌توانیم در بحثآمادگی و پاسخ در داخل ایران، گفت‌وگوها و برنامه‌هایی داشته باشیم، ادامه داد: همچنین باید از تجربیات ایران در سایر کشورها استفاده کرده و این تجارب را در اختیار آنها قرار دهیم.

آموس درباره رتبه مدیریت بحران ایران در بین سایر کشورها و اینکه آیا سازمان ملل ارزیابی در زمینه انجام داده یا خیر، گفت: تاکنون سازمان ملل چنین رتبه‌بندی را انجام نداده، چرا که ظرفیت کشورها از توسعه‌ مختلف و متفاوت است، اما آنچه که مسلم است، ظرفیت ایران در وضعیتی است که می‌توانیم از این پتانسیل برای ارائه تجارب سایر کشورها استفاده کنیم.

ویگفت: سازمان ملل متوجه شده که ایران سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در حوزه مدیریت بحران انجام داده است که این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها در مورد اطلاع‌رسانی از بلایای طبیعی بوده، بلکه درباره ظرفیت‌سازی تکنیکی و فناوری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز