خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد

تعداد هزار و 504 رأس دام مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در عید سعید قربان کشتار یک‌هزار و 504 رأس دام در استان مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی،  محسن شانقی اظهار داشت: همزمان با روز عید سعید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز توسط اکیپ‌های دامپزشکی از مراکز عرضه و کشتار دام بازدید به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها نحوه کشتار یک‌هزار و 504 رأس دام زنده مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 40 درصد بازدید و بازرسی از دام زنده افزایش داشته است.

شانقی ادامه داد: در روز عید قربان مانند سال‌های گذشته به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان نظارت شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی توسط بازرسان بهداشتی گوشت و ناظرین ذبح شرعی از ساعت هفت صبح در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده به صورت رایگان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در قالب 55 اکیپ ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی را انجام دادند.

شانقی خاطرنشان کرد: در روز عید قربان یک‌هزار و 504 رأس دام زنده و 839 لاشه دام مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت که 49 راس لاشه دام ضبطی و اصلاحی و 148 کیلوگرم وزن لاشه و اندام‌های ضبطی از چرخه مصرف خارج شد.

 

کد خبر : ۴۱۰۶۳۳