خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماهه ابتدای سال جاری

بیش از 27 تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی شد

شهروندان در هنگام خرید فراورده های خام دامی به تاریخ تولید، انقضاء و برچسب مشخصات روی محصول دقت نمایند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری سید محمود حسینی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری 16 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی انجام شده که 1025 مورد آن غیر بهداشتی بوده و 27 هزارو هفتصد و نود و هفت هزار کیلو گرم ضبط و معدوم سازی شد. و 41 مورد آن به مراجع قضایی معرفی شد.
 سید محمود حسینی در ادامه افزود: از مواردی که مشکوک به آلودگی بود تعداد 533 مورد نیز نمونه برداری از فراورده های خام دامی صورت گرفت که جهت نظارت بر سالم بودن آن به آزمایشگاه های دامپزشکی ارجاع شد.
 حسینی اظهار داشت تعداد 72 هزارو هشتصدو چهل و هفت مورد عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی نیز در کشتارگاه های دام استان انجام شده تا بتوانیم گوشت سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسانیم.
وی عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های طیور را 2 میلیون و نهصد و هشتاد و دو هزار مورد برشمرد و گفت: از این تعداد 33 هزارو چهارصدو شصت و هشت قطعه آن ضبط و معدوم شد.
 حسینی در پایان از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف هنگام خرید فراورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع سازید تا اقدامات بعدی صورت پذیرد.

 

کد خبر : ۴۰۷۴۴۱