خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار صورت می‌گیرد؛

اخذ پروانه بین المللی IR توسط دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی، گفت: دامپزشکی استان توانست برای اولین بار پروانه کد IR را دریافت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل این مجموعه با اشاره به اینکه برای اولین بار یکی از کشتارگاه‌های طیور استان کد IRرا دریافت می‌کند، اظهار کرد: این استان جزء هفت استان کشور بوده که این کد را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها راه تولید و اشتغال پایدار، در توسعه پایدار خواهد بود، ادامه داد: 303 آیتم ممیزی را باید یک شرکت یا کارخانه انجام دهد تا پس از بازدید کارشناسان بین المللی بتواند این کد را دریافت کند.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: مبلغ 40 میلیارد ریال هزینه خرید تجهیزات این کشتارگاه بوده و هزینه‌های جانبی، افزایش ساختمان برابر 50 میلیارد ریال رقم خورده است.

رفیعی‌پور بیان کرد: در حال حاضر این خط کشتارگاه ساعتی 4هزار قطعه تولید داشته که با توجه به این میزان امکان صادرات نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌های مهم دامپزشکی مستمر بوده و محدودیتی در آن وجود ندارد، عنوان کرد: این سازمان با فعالیت 3 هزار و 500 واحد دامی همچنین با بیش از 10 هزار تن محصولات دامی در استان به صورت شبانه‌روزی به حراست این واحد‌ها و محصولات دامی می‌پردازد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اقدامات لازم برای اخذ این کد، تصریح کرد: برای گرفتن کد بین المللی باید علاوه بر رعایت303 آیتم، پروانه‌های HACCP،را نیز این سازمان دریافت کند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه همچنین در حال حاضر یک کشتارگاه دیگر و دو کارخانه خوراک طیور در استان در مسیر دریافت و اخذ کد IR هستند، گفت: فرآیند صدور کد IR یک فرآیند سخت بوده و از فروردین‌ماه سال گذشته اخذ این کد برای صادرات جزو الزامات دامپزشکی کشور به شمار می‌رود و تاکنون تنها هفت استان کشور توانسته‌اند این کد را دریافت کنند.

 

کد خبر : ۴۰۶۴۸۵