خبرگزاری کار ایران

رشد 11 درصدی صادرات دام و فرآورده های خام دامی از خراسان رضوی به سایر کشورها

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از رشد 11 رصدی صادرات دام و فرآورده های خام دامی به سایر کشورهای جهان از مبداء این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این میزان، در بازه زمانی 4 ماهه ابتدای امسال رخ داد و رقم 23 میلیون دلار برای 21 هزار تن انواع صادرات دام و فرآورده های خام دامی در قرنطینه های دامپزشکی استان به ثبت رسید.

 مسعود ابراهیمی مقصد صادرات استان را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و افزود: طی این مدت 21 کشور مقصد صادرات استان بوده اند. وی صادرات تخم مرغ خوراکی را نیز طی مدت یادشده 12 هزار تن دانست و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 1000 تن افزایش داشته است.

ابراهیمی، دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد. وی گفت: طی 4 ماهه ابتدای سال جاری تعداد 1033مجوز برای صادرات دام و فرآورده های خام دامی از سوی اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است.

یادآور می گردد در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده های خام دامی استان از 4قرنطنیه مرزی، 2قرنطنیه بین استانی و 3قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می پذیرد.

 

کد خبر : ۳۹۶۷۴۰