خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تولید ناخالص ۳۲ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۱۱۳ هزار بهره‌بردار در قالب ۱۶۳ هزار واحد بهره‌برداری در یک میلیون و۲۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مشغول به کار هستند.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی  کریم ذوالفقاری در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: سالانه بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۶۲۷ هزار تن از این میزان مربوط به محصولات زراعی، ۲۴۶ هزار تن باغی و ۲۱۹ هزار تن دام و طیور بوده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: استان کردستان یک استان دیم‌کشت است و حدود ۹۰ درصد اراضی استان دیم هستند و راندمان تولید محصول در این اراضی دیمی زیر یک تن است لذا با تبدیل این اراضی به آبی می‌توانیم به افزایش میزان تولیدات کشاورزی استان امیدوار شویم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و طرح‌های تدوین شده انتظار داریم تا پایان سال ۹۶، شاهد رشد ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تولید ناخالص داخلی ۳۲ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌توانیم دغدغه اشتغال بخش بزرگی از جوانان کردستانی را رفع کنیم.

وی همچنین به نگاه ویژه دولت یازدهم به توسعه سیستم نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون کردستان با تبدیل ۳۸ درصد از اراضی آبی خود به سیستم‌های نوین آبیاری رتبه بر‌تر این حوزه را در کشور دارد و برای پرداخت تسهیلات این حوزه هیچ محدودیتی نداریم.

ذوالفقاری به تصویب ۲۵۰ میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری به مبحث آبی کردن مزارع استان و اجرای طرح‌های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال این اعتبارات اختصاص یافته و مابقی نیز در سال ۹۵ اختصاص خواهد یافت.

کد خبر : ۳۳۹۹۷۶