خبرگزاری کار ایران

گلایه تهیه‌کننده فیلم ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه:

وضعیت فعلی اکران؛ مخاطب را به سمت سینمای مبتذل سوق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۸۲

باید یک نظم و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه اکران ایجاد شود زیرا با این وضعیت فیلم‌های متفاوت و خوب دیده نمی‌شوند و در زمان اکران شرایط به گونه‌ای تعیین می‌شود که مخاطب به سمت فیلم‌های سطحی هدایت شود.

تهیه‌کننده فیلم‌هایی همچون ماهی‌ها عاشق می‌شوند، هیچ کجا، هیچکس، کودک و فرشته و ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه معتقد است که با این وضعیت اکران هر فیلم خوبی ساخته شود؛ دیده نمی‌شود و مخاطب سینما به سمت نمایش آثار سطح پایین و مبتذل می‌رود.

حسن کلامی که هم‌اکنون در حال اکران است؛ با اشاره به وضعیت اکران این فیلم گفت: هیچ تهیه‌کننده و فیلمسازی حاضر نیست فیلمش را در شرایط بد اکران کند اما ما چاره‌ای برای اکران فیلم نداشتیم و مجبور شدیم که در شرایط فعلی فیلم را اکران کنیم.

وی ادامه داد: قبل از جشنواره فیلم فجر فیلم‌های زیادی در پشت در اکران باقی مانده بودند و با برگزاری جشنواره تعداد این فیلم‌ها بیشتر شد. لذا در سال ۹۴ تعداد زیادی فیلم منتظر اکران هستند و اگر ما فیلم خودمان را اکران نمی‌کردیم قطعاً در سال بعد امکان اکران نداشتیم.

کلامی ادامه داد: چهار گروه اکران در کشور وجود دارد که روسای آن‌ها سینماداران هستند و این سرگروه‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چه فیلمی در چه گروهی اکران شود به همین دلیل همیشه در اکران سلیقه سینمادار است که تعیین‌کننده نوع اکران فیلم‌هاست.

تهیه‌کننده ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه به خبرنگار ایلنا گفت: در ساخت و اکران یک فیلم سه عنصر سازندگان فیلم، پخش‌کننده، سینمادار نقش دارند اما تنها سینمادار است که تعیین می‌کند فیلم چه زمانی اکران شود و دو عنصر دیگر هیچ نقشی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلمش را در گروه هنر و تجربه اکران نکرده؛ گفت: هنر و تجربه گروه نوپایی است که شرایطی را برای اکران بعضی فیلم‌ها به وجود آورده است اما من اینگونه اکران کردن را دوست ندارم زیرا نه تنها فیلم در سانس‌های زیاد به نمایش درنمی‌آید و فقط روزانه در چهار سانس در چند سالن مختلف به نمایش درمی‌آید و فروش خوبی نیز حاصل فیلم نمی‌شود.

کلامی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی اکران باعثمتضرر شدن تهیه‌کنندگان سینما می‌شود؛ گفت: نه تنها در گروه هنر و تجربه بلکه در سایر گروه‌ها چه گروه‌های آزاد چه گروه‌های سینمایی که سرگروه دارند؛ اکران فیلم‌ها با این وضعیت هیچ سودی برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران ندارد و حتی سرمایه‌ای که سازندگان یک فیلم برای ساخت فیلم در نظر گرفته‌اند را نیز بازنمی‌گرداند.

وی ادامه داد: این وضعیت باعثشده تا تهیه‌کنندگان بخش خصوصی بیشتر از سایر تهیه‌کنندگان متضرر شوند و دیگر هیچ امید و رغبتی برای سرمایه‌گذاری در سینما و تولید فیلم پیدا نکنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه تاکید کرد: باید یک نظم و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه اکران ایجاد شود زیرا با این وضعیت فیلم‌های متفاوت و خوب دیده نمی‌شوند و در زمان اکران شرایط به گونه‌ای تعیین می‌شود که مخاطب به سمت فیلم‌های سطحی هدایت شود.

وی ادامه داد: این امر حتی می‌تواند تولید را با خطر مواجه کند و باعثشود سازندگان یک فیلم برای آنکه فیلمشان اکران و دیده شود آثاری را تولید بکنند که با سلیقه گروه‌های سینمایی و اکران‌کنندگان فیلم‌ها هماهنگ باشد و دیگر به مرور شاهد تولید آثار متفاوت نباشیم.

تهیه‌کننده ماهی‌ها عاشق می‌شوند؛ ادامه داد: باید دولت اعم از سازمان سینمایی یا بخش‌های دیگر به صورت مستقیم وارد حوزه اکران شوند تا نظم خاصی به این بخش داده شود. زیرا امروز فیلم‌های زیادی در پشت خط اکران وجود دارد که با خطر اکران نشدن مواجه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز