خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم جامه‌دران مطرح شد:

فرمان‌آرا خانه بنشیند؛ جوانان موفق می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۱۵

اگر آقای فرمان‌آرا فیلمش در جشنواره حضور ندارد، به دلیل بد بودن فیلمش نیست بلکه مشکل از جای دیگری‌ست. نبود بزرگی مثل آقای فرمان‌آرا خیانت به جوانان است.

فیلم جامه‌دران با حضور عوامل آن نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جمال ساداتیان درباره این فیلم گفت: سال‌هاست که منتقدان به کمبود قصه در سینما انتقاد می‌کنند و قصه خانم طباطبایی باعثشد من این فیلم را تهیه کنم. به عقیده من این فیلم نمره قابل قبولی دارد و مردم هم با فیلم خوب برخورد کردند.

او درباره تکراری بودن قصه فیلم گفت: بسیاری از قصه‌هایی که مبنای ساخت یک فیلم هستند، ممکن است تکراری باشند اما مهم پرداخت تازه است. زمانی که فیلم چهارشنبه‌سوری را هم تهیه می‌کردم، بسیاری همین مسئله را گفتند اما دیدیم که آقای فرهادی جقدر خاص این قصه تکراری را روایت کردند.

حمیدرضا قطبی(نویسنده و کارگردان) نیز درباره فیلمش گفت: حدود هفت سال پیش قصه را از خانم طباطبایی دریافت کردم و این قصه در طول هفت سال تکمیل شد. ما دوبار این فیلم را پیش تولید کردیم تا درنهایت سال نود و دو به نتیجه رسیدیم و این باعثشد تا فیلم به خوبی غربال شود.

او درباره ترکیب بازیگران گفت: دوبار این فیلم پیش تولید داشت و ما با انتخاب بازیگر تلاش کردیم تا کار را کلید بزنیم اما هربار با بهانه‌های عجیب، مسئولان اجازه ساخت را به ما ندادند. در زمان آقای شمقدری به ما می‌گفتند که این فیلم تهدید علیه امنیت ملی است. من از بینندگان خواهش می‌کنم که فیلم را ببینند و بگویند کجای این فیلم، تهدید علیه امنیت ملی است؟

ناهید طباطبایی(فیلمنامه‌نویس) هم درباره رعایت جزئیات در این فیلم گفت: فیلم‌های امروز در بسیاری از مواقع بزن و برویی است اما وقتی یک فیلم با اقتباس ادبیاتی ساخته می‌شود، جزئیات در آن بسیار اهمیت پیدا می‌کند. این داستان سه اپیزودی که من نوشتم، ‌ نامش همایون است که ما در این دستگاه؛ سه‌گوشه داریم. یکی از این سه‌گوشه‌، جامه‌دران نام دارد. من به علت علاقه‌ام به گوشه جامه‌دران، نام رمان و فیلم را هم جامه‌دران گذاشتم. جامه‌دریدن فعلی است که می‌تواند از روی غم، شادی یا خیلی مسائل دیگر باشد و باعثآشکار شدن حقیقت می‌شود.

باران کوثری(بازیگر) هم درباره حضورش در فیلم بیان کرد: این فیلمنامه و قصه، به قدی خوب است که هر بازیگری آرزوی حضور در آن را دارد. این فیلم پر از جزئیات است. در بسیاری فیلم‌ها رنگ قصه کمتر است اما در این فیلم قصه اصلی‌ترین مسئله است البته من در فیلم‌هایی که قصه‌گو نیستند هم حضور داشتم و اتفاق بدی نیست اما معتقدم که اینگونه فیلم‌ها نیز باید ساخته شود. جامه‌دران جزو بهترین تجربه‌های سینمایی من است.

حسن حسن‌دوست(تدوینگر) هم گفت: پشت هر فیلم خوبی، یک تهیه‌کننده و تیم خوب است. من بعضی از فیلم‌های جشنواره را دیدم که متاسفانه تدوین بسیاری از آنها را نابود کرده است. این تدوین‌های غلط باعثخسته‌کننده شدن یا گاها تند شدن ریتم فیلم می‌شود. متاسفانه تدوین در سینمای ایران مهجور است. ما لفظ جوان‌گرایی را بسیار استفاده می‌کنیم. من معتقدم با این جمله سر جوانان را کلاه می‌گذارند.

او ادامه داد: هیچ جوانی بدون حضور یک قدیمی سینما موفق نمی‌شود. هیچ جوانی دوست ندارد که استادش در خانه بی‌کار باشد. بزرگان سینمای ما این روزها بی‌کار و خانه‌نشین هستند. واژه جوانگرایی، واژه‌ای پوچ و بی‌معنی است. اگر آقای فرمان‌آرا فیلمش در جشنواره حضور ندارد، به دلیل بد بودن فیلمش نیست بلکه مشکل از جای دیگری‌ست. نبود بزرگی مثل آقای فرمان‌آرا خیانت به جوانان است. آیا آقای فرمان‌آرا خانه بنشیند؛ جوانان موفق می‌شوند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز