خبرگزاری کار ایران

محمد(ص)؛ شاهکار سینمای ایران رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۶۳۴

گروه محدود تماشاگران فیلم محمد(ص) اعتقاد راسخ دارند که سینمای ایران باید به فیلمسازانی مانند مجید مجیدی فرصت بدهد تا محصولات درخشانی مانند محمد(ص) ارایه دهند.

فیلم سینمایی محمد(ص)؛ صبح امروز(۲۰ بهمن) با حضور جمعی از مقامات فرهنگی به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این فیلم در شرایطی برای برخی مخاطبان خاص و محدود نمایش داده شد که تصور آن می‌رفت با فیلمی خوب و البته متوسطی طرف باشند حال آنکه فضای نمایش داده شده از زندگی سال‌های کودکی و نوجوانی پیامبر همان مخاطبان محدود را با خود همراه کرده و واکنش‌های مثبتی در آنان به دنبال داشت.

فیلم محمد(ص) با آنکه در ساخت و قصه‌ی خود تنها دوران کودکی و نوجوانی پیامبر را نشان می‌دهد؛ اما این پرداخت منحصربفرد و بی‌نظیر در اثر به‌گونه‌ای انجام شده که بسیاری از همین تماشاگران معتقدند؛ حسی که فیلم به مخاطب خود القا می‌کند با هیچیک از فیلم‌های مذهبی در سینمای ایران و حتی با فیلم محمدرسول‌الله ساخته‌ی مصطفی عقاد قابل قیاس نیست.

این فیلم؛ تصویری واضح از شرایط زندگی پیامبر در سال‌های نخستین زندگی و فضای سیاسی؛ اجتماعی و مذهبی حاکم بر عربستان آن روز ارایه می‌دهد. یکی از نقاط قابل تامل فیلم؛ روایتی‌ست که سازنده‌ی آن از توطئه‌ی یهودیان آن روزگار برای آسیب رساندن به پیامبر ارایه داده. مجیدی در این فیلم نشان می‌دهد جامعه‌ی یهودیان عربستان آن روزگار چگونه مترصد آن بودند که پیامبر را از سر راه برداشته یا او را به نفع خود مصادره کنند.

تمام کسانی که برای اولین بار به تماشای این فیلم نشستند؛ به شدت تحثتاثیر فضای معنوی حاکم بر آن قرار گرفته و در طول فیلم بارها در عظمت پیامبر و حسن خلق و رفتار او اشک ریختند.

برخی از تماشاگران این فیلم در همین رونمایی محدود اعتقاد داشتند؛ اگر شرایط برای اکران عمومی بدون سانسور فیلم فراهم شود؛ این فیلم به دلیل تصویر بسیار زیبا و کاملی که از پیامبر ارایه داده؛ بی‌شک به یکی از آثار ماندگار و پربیننده‌ی تاریخ سینمای ایران بدل خواهد شد. تا آنجا که نه تنها تماشاگر ایرانی بلکه دنیا آن را دوست خواهد داشت و از تماشای آن لذت خواهد برد.

این گروه از تماشاگران اعتقاد راسخ داشتند که سینمای ایران باید به فیلمسازانی مانند مجید مجیدی فرصت بدهد تا محصولات درخشانی مانند محمد(ص) ارایه دهند.

تولید و نمایش این فیلم در روزگاری که اسلام‌گریزیان در جهان درپی ارایه‌ی تصویری مخدوش از پیامبر گرامی اسلام هستند؛ می‌تواند نقطه‌ی صعودی برای درنگ در موضوع اسلام و شخصیت پیامبر اکرم(ص) و آشنازدایی با این پیام‌آور دین باشد.

در این نمایش محدود؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حجت‌الاسلام جوادی آملی فرزند جوادی آملی، سیدرضا صالحی امیری، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، محمد سرافراز رییس رسانه ملی، مرتضی سرمدی معاون وزیر امورخارجه، محمدرضا حشمتی معاون قرآنی ارشاد، حجت‌الاسلام مرادی معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امورخارجه و تعدادی از مدیران شبکه‌های تلویزیونی، کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما به همراه تعدادی از معاونین وزرا و جمعی از اصحاب رسانه و فضلای حوزه علمیه، مدیران ارشد سازمان سینمایی و برخی از روسای خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی حضور داشتند.

خوش‌بینی وزیر ارشاد و معاون سینمایی از اکران موفق فیلم

علی جنتی(وزیر ارشاد) اولین کسی‌ست که پس از نمایش فیلم محمد(ص) درباره آن اظهارنظر کرد. او گفت: شاید بتوانیم فاخرترین فیلمی که در ۳۵ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران ساخته شده را فیلم آقای مجیدی بدانیم که ازنظر محتوا و مضمون بی‌نظیر است. این فیلم از نظر کار حرفه‌ای و فنی در جمهوری اسلامی کم‌نظیر است.

وزیر ارشاد گفت: توجه به دوران کودکی پیامبر(ص) تا زمان بعثت به درستی نشان می‌دهد؛ پیامبر ما پیامبر رحمت و مهربانی است و همه بشارت‌هایی که در تورات و انجیل درباره پیامبر(ص) آمده را به خوبی ذکر کرده است.

وی تأکید کرد: همه پیروان ادیان گذشته منتظر یک منجی بزرگ در سرزمین عربستان بودند و او را جستجو می‌کردند. این فیلم را باید بخش اول زندگی پیامبر(ص) دانست. امیدواریم توفیق پیدا شود تا بخش دوم این فیلم که از زمان بعثت تا زمان رحلت پیامبر(ص) است با کیفیت و دقت ساخته شود.

جنتی در پاسخ به این پرسش که بخش دوم را هم سازنده این فیلم خواهد ساخت، گفت: امیدواریم این چنین شود.

پس از جنتی؛ رئیس‌سازمان سینمایی هم اعلام کرد: تمام تلاش‌ خود را می‌کنیم تا فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» هم در ایران و هم کشورهای دیگر به بهترین شکل ممکن دیده شود.

حجت‌الله ایوبی افزود: این فیلم یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین آثار سینمای ایران است. مهم‌ترین پیامی که داشت، مهربانی و گذشت پیامبر مهر و دوستی، حضرت محمد(ص) است که پیامبر رحمت الهی است.

وی تاکید کرد: این فیلم به همه ما نشان داد اسلام، دین رحمت است و تلاش آقای مجیدی بعداز چند سال فعالیت در عرصه ساخت این فیلم نشان داد امروز دنیا هم نیازمند شنیدن و دیدن این پیام صلح و دوستی، حضرت رسول(ص) است.

رئیس سازمان سینمایی درباره نحوه اکران فیلم هم گفت: هر کاری که در توان داشته باشیم، برای اکران هرچه بهتر این فیلم در ایران و کشورهای دیگر انجام خواهیم داد. باید ببینیم عوامل فیلم چه برنامه‌هایی دارند. مهم‌ترین کاری که باید بکنیم، این است که تلاش کنیم فیلم هم در ایران و هم در خارج از کشور به بهترین شکل ممکن اکران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز