خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم مطرح شد:

هیچ لایه‌‌ای از اجتماع در من دیگو مارادوناهستم؛ نشان داده نشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۷۰

این فیلم یک دعوای ساده خانوادگی بود که ذره‌ای پیچیده شد. درباره این فیلم هیچ تفسیری نداشته باشید. هیچ لایه‌ی زیرینی از اجتماع در من دیگو مارادونا نشان داده نشده است.

نشست خبری فیلم من دیگو مارادونا هستم با حضور بهرام توکلی، صابر ابر، بابک حمیدیان، گلاب آدینه، ویشگا آسایش، پانته‌آ پناهی‌ها و جواد نوروزبگی، در ششمین روز جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهرام توکلی(کارگردان) درباره فضای فیلمش گفت: در این فیلم قرار بود تا یک منازعه را از ابتدا تا انتها روایت کنیم و تمامی دیالوگ‌ها و مسائلی‌ای که در فیلم دیده و شنیده شد، در راستای این نزاع بود.

او افزود: من از فیلم قبلی‌ام به من دیگو مارادونا نرسیدم و فیلمنامه این کار دوسال پیش، قبل از بیگانه و آسمان زرد کم عمق نوشته شد اما در آن زمان فضا به گونه‌ای بود که خواستم آن دو فیلم را بسازم و الان هم تصمیم به ساخت چنین فیلمی گرفتم.

توکلی درباره این که آیا در من دیگو مارادونا هستم فیلمی درباره لایه‌های زیرین اجتماعی است؛ اظهار داشت: این فیلم یک دعوای ساده خانوادگی بود که ذره‌ای پیچیده شد. درباره این فیلم هیچ تفسیری نداشته باشید. هیچ لایه‌ی زیرینی از اجتماع در من دیگو مارادونا نشان داده نشده است.

توکلی با اشاره به اینکه من دیگو مارادونا از جریان اصلی سینما فاصله دارد، گفت: خوشحالم که در چنین فیلمی، آقای نوروزبیگی همراه و هم‌گام با ما بودند. این فیلم از جریان اصلی سینما کمی فاصله دارد و حمایت تهیه‌کننده در این فیلم بسیار ارزشمند است

هومن سیدی(بازیگر) ضمن ابراز خوشحالی از ساخت این فیلم گفت: حضور من و بودنم در این فیلم اصلا مهم نیست و مهمترین نکته ساخته شدن چنین کاری با این روایت است. سینمای ما به شرایط خطرناکی نزدیک می‌شد که همه‌ی کارها روایت ساده و مستندگونه از زندگی داشتند اما چنین فیلم هایی اتفاق مهمی در سینمای ایران است. از بهرام توکلی متشکرم.

ویشکا آسایش با اشاره به این‌که من دیگو مارادونا هستم یک شاهکار است بیان کرد: در این فیلم طراحی‌ صحنه فوق العاده است. خانه ای که در فیلم میبیند کاملا خالی بود و همه چیز را از نو ساختن اما شما باور می‌کنید که سال‌ها در این خانه زندگی جریان داشته است. وسواس و دقت آقای توکلی بی‌نظیر است.

صابر(بازیگر) درباره حضورش در فیلم بیان کرد: متاسفانه من لذت همراهی در کنار دیگر بازیگران فیلم را نداشتم و خیلی دلم سوخت. من پیشتر هم با آقای توکلی کار کردم و تجربه های فوق‌العاده‌ای بود.

گلاب آدینه(بازیگر) نیز درباره اینکه دو نقش را در این فیلم بازی کرده است، گفت:

هومن بهمنش فیلمبردار فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» در ارتباط تلفنی که با حاضران در جلسه گرفت، درباره فیلمبرداری این فیلم سینمایی گفت: امروز به دلیل فیلمبرداری اثر تازه مانی حقیقی در جزیره قشم بودم و کل امروز برای دیده شدن فیلم «من دیگو مارادونا هستم» در سینما رسانه استرس داشتم اما بازخوردهای خوبی از اهالی رسانه در مواجهه با این فیلم دریافت کردم.

وی درباره شیوه فیلمبرداری این فیلم توضیح داد: در فیلمبرداری این فیلم سینمایی چالش‌های بسیاری داشتیم و من و توکلی مدام در حال گپ زدن با یکدیگر بودیم و در نهایت خلاقیت بهرام توکلی و طراحی پلان‌هایی که در اجرا داشت، ‌ به ما کمک کرد تا به بهترین شیوه در فیلمبرداری برسیم.

بابک حمیدیان(بازیگر) با اشاره به اینکه فیلم‌های توکلی همیشه شاعرانه بوده گفت: من همیشه دوست داشتم در آثار بهرام توکلی حضور پیدا کنم. به اعتقاد من این فیلم تجربه پرهیجانی بود. درواقع «من دیه گو مارادونا هستم» شعر جدید بهرام توکلی است که بسیار درست نوشته و باید به این شعر فکر کرد.

محسن دارسنج(طراح گریم) گریم این کار کاملا رئال بود و درواقع سختی کار هم همین بود. تمامی تست‌های گریم فیلم را در دو روز زدیم و نتیجه کار هم با مشورت آقای توکلی آنچیزیست که در فیلم میبینید.

در ادامه این نشست گلاب آدینه بازیگر گفت: خوشحالم در این فیلم سینمایی بازی کرده‌ام و اگر بازی‌ها خوب و یک دست به نظر می‌رسد، به این دلیل است که بهرام توکلی توجه و تمرکز بسیاری روی کاراکترهای فیلم داشت. فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» متکی به بازی بازیگران بود و اگر بازی همه بازیگران هم سطح نبود، کل کار با مشکل مواجه می‌شد.

آدینه اضافه کرد: دقت و توجه بهرام توکلی باعثشد راکورد ۲ ماهه بازیگران به خوبی حفظ شود و این گونه به نظر برسد که کل داستان در چهار داستان تعریف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز