خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم رخ دیوانه مطرح شد:

ابوالحسن داودی: رخ دیوانه، روایتی از مناسبات ویران شده‌ی اجتماع

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۸۶

ما روایتی داشتیم تا با مخاطبمان ارتباط برقرا کنیم و منظورمان را مستقیم به او برسانیم. امیدوارم دلواپسان ناراحت نشوند.

نشست خبری فیلم رخ دیوانه با حضور صابر ابر، طناز طباطبایی، ساعد سهیلی، بیژن امکانیان، ابوالحسن داوودی، کارن همایونفر، بیتا منصوری، محمدرضا گوهری و نظام‌الدین کیایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ابولحسن داوودی(کارگردان) درباره فیلم رخ دیوانه گفت: استقبالی که از فیلم من شد، بسیار محترم است و من از همه تشکر می‌کنم. خوشحالم که دوستانی باعثشدند ما ۶ سال بیکار باشیم و درباره ساخت فیلم تحقیق و تفحص کنیم تا به فیلمی خوش ساخت برسیم.

او ادامه داد: چیزی که من به فیلمنامه اضافه کردم، همان اطلاعاتم از فیلم تقاطع بود. آن زمان به من اعتراض کرند که چرا شخصیت جوانان را از دیدگاه خودم و نه آنچه در واقعیت است به وجود آوردم. من در این فیلم سعی کردم که جوانان را آنگونه که هستند روایت کنم و به سلیقه و آرمان‌هایم از جوانان امروز توجه نکردم. همه چیز به واقعی‌ترین شکل ممکن روایت شد. این روزها مناسبات اجتماعی ما کاملا دگرگون شده است و من هم انزوا و تنهایی آدم‌ها را به همان شکل ویرانش نشان دادم.

داوودی با اشاره به اینکه دلواپسان ناراحت نشوند گفت: سینما همیشه دروغ است و ما روایتی داشتیم تا با مخاطبمان ارتباط برقرار کنیم و منظورمان را مستقیم به او برسانیم. امیدوارم دلواپسان ناراحت نشوند چراکه تمامی این مناسبات در چهارچوب قانونی اتفاق افتاد.

وی در پایان گفت: امروز آمار استقبال مردمی به طرز عجیبی سی‌درصد پایین آمد. هیچ فیلم جدیدی به اکران اضافه نشده است و من دلیل کاهش سی‌درصدی را نمی‌فهمم. آقای رضا داد در صحبت هایشان گفتند که امسال به طرز عجیبی جشنواره آرام است اما به نظرم امسال به طرز مشکوکی اتفاقاتی پشت پرده می‌افتد. امیدوارم که فساد وارد سینما نشود.

بیتا منصوری(تهیه‌کننده) نیز درباره این فیلم گفت: اولین پروانه ساختی که برای این فیلمنامه گرفتم برای شش سال پیش است اما به دلیل مسائل مختلف، شش سال این فیلم را نگه داشتیم تا آقای داوودی به شکل خوبی آن را بسازند. از این توقف ۶ ساله خرسندم.

او ادامه داد: در طول سال های گذشته اتفاقی که در رادیو و تلویزیون و سینما افتاده بود، باعثشده بود که سطح سلیقه مردم پایین بیاید اما آرای مردمی در سینماهای مردمی نشان می‌دهد این سطح سلیقه تغییر کرده و خوشحالم که امسال مردم انتخاب درست‌تری را دارند.

محمدرضا گوهری(نویسنده) درباره این فیلمنامه گفت: در ابتدا این فیلم‌نامه سه اپیزودی بود که در نهایت ما آن را تبدیل به یک قصه واحد کردیم. این اتفاق باعثشد؛ که فیلم روایت تو در تویی داشته باشد. اینکه روند ساخت فیلم ۶ سال طول کشید باعثشد تا فیلمنامه هر سال بازنویسی و پخته تر شود.

او ادامه داد: این فیلمنامه بر اساس طرحی از آقای داوودی نوشته شد. ما باید یک قصه‌ای را انتخاب می کردیم؛ که سه اپیزود را در دل آن قرار دهیم و این داستان‌ها ارتباط قابل درکی با هم داشته باشند.

نظام کیایی(صدابردار) نیز درباره این فیلم گفت: من معتقدم که فیلم باید خودش را بیان کند و من حرف زیادی ندارم. در این فیلم وقتی کنار آقای داوودی بود، احساس کردم باید در خدمت سینمایی درست باشم.

کارن همایونفر(آهنگساز) درباره ساخت موسیقی فیلم اظهار داشت: ساخت موسیقی این فیلم، بعد از تجربه من و آقای داوودی در فیلم زادبوم، اتفاق افتاد و البته دقیقا نمی دانستیم که به کدام سمت برویم اما تصمیم داشتیم که موسیقی ساخته شده، همراه با نسل جوان باشد و در نهایت به یک بافت رنگی از موسیقی رسیدیم که این روزها بسیار شنیده می شود. ترانه پایانی فیلم هم به خوانندگی کاوه آفاق انتخاب آقای داوودی بود که به خوبی روی فیلم نشست.

صابر ابر(بازیگر) ضمن ابراز خوشحالی از حضور در فیلم رخ دیوانه بیان کرد: اجرای درست کاراکتر با همراهی کاراکتر باعثمی‌شود که یک نقش به خوبی شکل بگیرد و قرار نیست اتفاق جدید یا عجیبی رخ بدهد. نکته مهم در بازی نقش این بود که دیدگاه کارگردان،

طناز طباطبایی(بازیگر) درباره حضورش در نقش یک معتاد گفت: در ابتدا قرار بود که من نقش یک معتاد به هروئین را بازی کنم ولی به دلیل روایت تو در توی فیلم، تصمیم گرفتیم که این نقش خیلی درگیر اعتیاد باشد و درنتیجه تصمیم بر این شد که نقش من معتاد به کوکائین بیس باشد. کوکائین بیس تاثیرات جانبی آنچنانی جز مشکلات سینوسی و خونریزی بینی ندارد. این اتفاق باعثشد که روایت تو در توی فیلم بهتر شکل بگیرد و راحت‌تر بتوانیم به مسائل اصلی فیلم برسیم.

بیژن امکانیان(بازیگر) درباره نقش خود در رخ دیوانه بیان کرد: ‌ کاراکتر من در این فیلم باعثشد تا شخصیت غزل را بهتر بشناسیم. اینکه بگویید نقش من در فیلم حضور مهمی نداشت درست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز