خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم بدون مرز مطرح شد:

جنگ را بدون هیج مرزی زیرسوال بردیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۳۱

چندین بار برای پروانه ساخت فیلم اقدام کردیم اما فقط پروانه‌ی ویدئویی فیلم صادر شد و زمانی که خواستیم با سرمایه‌‌گذار به توافق برسیم، با افزایش قیمت دلار، سرمایه‌گذار از همکاری با ما انصراف داد.

نشست خبری فیلم «بدون مرز» با حضور امیرحسین عسگری(کارگردان)، مجتبی امینی(تهیه‌کننده)، اشکان اشکانی(فیلمبردار)، سیامک کاری‌نژاد(طراح صحنه)، امیریل ارجمند(آهنگساز)، مهدی صالح کرمانی(صدابردار)، علیرضا بالدی و آرش مهربان(بازیگران این فیلم) شب گذشته(۱۵ بهمن) در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امیرحسین عسگری باره ساخت فیلمش گفت: اصولا واژه‌ی سینما از زمانی که دستیار برنامه‌ریز بودم تا الان برایم استرس داشته و در چند سال اخیر نیز جریاناتی که در تولید فیلم باب شده بود، باعثشد برای ساخت فیلم کمی تعلل کنم، تا زمانی که حرفی برای گفتن داشته باشم.

وی ادامه داد: زمانی که نگارش این فیلم را شروع کردم، نگاه به جنگ دغدغه‌ی من بود، نگاهی که من را هل داد. «بدون مرز» جنگ را زیرسوال می‌برد و من هم علیرغم همه توصیه‌ها تصمیم به ساخت این اثر سینمایی گرفتم و معتقد بودم اگر فیلمنامه به مرز پختگی لازم رسیده باشد؛ می‌توانم این فیلم را بسازم.

وی به مشکلات پروانه ساخت این فیلم نیز اشاره کرد و افزود: چندین بار برای پروانه ساخت فیلم اقدام کردیم اما فقط پروانه‌ی ویدئویی فیلم صادر شد و زمانی که خواستیم با سرمایه‌‌گذار به توافق برسیم، با افزایش قیمت دلار، سرمایه‌گذار از همکاری با ما انصراف داد، ‌ در نتیجه به سراغ سرمایه‌ی خصوصی رفتیم.

امیرحسین عسگری درخصوص شباهت فیلم خود با فیلم «جهنم در اقیانوس آرام» عنوان کرد: ‌ فیلم «برومن» را دیدم اما زمانی که فیلمنامه‌ام را به امیر اثباتی نشان دادم، به من پیشنهاد داد که فیلم «جهنم در اقیانوس» ‌ را ببینم و تشابهاتی را نیز احساس کردم و به نظرم شاید در ظرف‌ها شباهت‌هایی وجود داشته باشد، اما در محتوا تفاوت وجود دارد. روندی را که ما پی گرفتیم، تاثیر جنگ را می‌توان روی افراد احساس کرد و هرکس طعم جنگ را چشیده باشد، می‌تواند این تلخی را احساس کند. به همین جهت در موقع نگارش با حذف ادبیات و کم دیالوگ کردن آن، سعی کردیم مفهوم را به مخاطب منتقل کنیم.

وی ادامه داد: به لحاظ فنی نگرش همه‌ی عوامل فیلم بر این اساس بود که فیلمنامه مفهوم ضدجنگ را نشان دهد، به همین جهت رنگ خاکستری تنها رنگی بود که برای این فیلم لحاظ کردیم.

عسگری درخصوص انتخاب لوکیشن و مشکلات بوجود آمده در مسیر تولید اظهار داشت: برای انتخاب لوکیشن مناطق مختلفی را بررسی کردیم اما زمانی که به‌صورت اتفاقی به منطقه‌ی ممنوعه جغرافیایی رسیدیم، بی‌اطلاعی ما از این منطقه باعثدستگیری ما به مدت ۲۴ ساعت شد.

امیرحسین عسگری در پایان درباره انتخاب علیرضا بالدی به عنوان بازیگر اصلی فیلم گفت: این بازیگر به زبان عربی تسلط دارد اما توانست دیالوگ‌های این فیلم را به زبان فارسی هم بیان کند. فیلم «بدون مرز» یک ستاره‌ی درجه دارد و آن‌ هم علیرضا بالدی است، چرا که به تنهایی توانست بار سختی‌های فیلم را به دوش بکشد. علیرضا از ابتدا تا انتها نمی‌دانست که دارد مقابل دوربین بازی می‌کند، ‌ به همین جهت در شرایط طبیعی توانست درخشان ظاهر شود. شاید این بازیگر بعدها وارد سینما نشود، ‌ اما همین کار او از هوش و استعدادش نشات می‌گیرد.

مجتبی امینی(تهیه‌کننده‌ی فیلم) هم درباره همکاری خود با امیرحسین عسگری عنوان کرد: برای تولید فیلمنامه دو موضوع متن و کارگردان لازم است و فیلم «بدون مرز» با داشتن متنی ویژه و کارگردانی خوب معیار من برای همکاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه جشنواره فیلم فجر به سمتی رفته که با تفکیک بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ خط کشی را در این راستا قرار داده است و فیلمی مثل «بدون مرز» به نظر من؛ فیلم اولی نیست، چراکه در جشنواره‌ی توکیو جایزه گرفت و اثری خلق شد که نتیجه‌ی آن را می‌بینید و امیدوارم در جشنواره نیز اتفاق خوبی برایش بیافتد

فیلمبردار این فیلم هم با اشاره به سختی کار اظهار داشت: ‌ به‌عنوان فیلمبردار کار سختی را در پیش داشتیم اما برای من این کار که در ابتدا درگیر داستان و نگارش آن بوده‌ام، توانستم کار را تحمل کنم.

وی ادامه داد: لوکیشنی را که انتخاب کردیم، در نقطه‌ی صفر مرزی قرار داشت و با وجود اینکه محدودیت در انجام کار برای ما بوجود می‌آمد اما توانستیم سکانس‌های مناسبی را به لحاظ نورپردازی انتخاب کنیم.

ارجمند(آهنگساز فیلم) نیز عنوان کرد: به عنوان بازیگر، توانایی یک بازیگر زمانی خوب نشان داده می‌شود که همراه با یک فیلمنامه خوب باشد تا بازیگر بتواند خود را نشان دهد و من نیز توانستم گوشه‌ای از این کار را بگیرم با اینکه می‌دانستم کار بسیار سختی است.

آرش مهربان(دیگر بازیگر فیلم) اظهار داشت: خوشحالم کارگردان به من اعتماد کرد و توانستم در این کار بازی کنم و باید بگویم که تجربه‌ی متفاوت و دشواری را کسب کردم.

سیامک کاری‌نژاد هم درباره انتخاب رنگ خاکستری برای این فیلم اظهار داشت: لوکیشن خاص برای این کار تجربه‌ی خوبی بود و برای بیان جنگ بجز رنگ خاکستری، رنگ دیگری مناسب نبود.

علیرضا بالدی؛ بازیگر اصلی فیلم «بدون مرز» با اینکه در جلسه نشست پرسش و پاسخ حضور داشت، اما برای بیان صحبت خجالت می‌کشید و نتوانست حرفی بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز